כמה עולה להחליף גיר רובוטי

תיקון גיר לרנו פלואנס

גיר רובוטי- תיבת ההילוכים של העתיד  ויתרונותיה הם רבים
תיבת הילוכים רובוטית, או בשמה הנפוץ גיר רובוטי, היא תיבת הילוכים שמשלבת את היתרונות של הגיר הידני עם היתרונות של הגיר האוטומטי. על קצה המזלג נסביר כי הגיר הרובוטי הוא למעשה גיר ידני מבחינה מכאנית, כלומר יש הצמדה של קלאץ' כאשר עובר הילוך, ומעבר המכשולים שלה וניצול הדלק שלה הם טובים משל גיר אוטומטי. מאידך, יתרון הנוחות של האוטומטי נכון גם לגבי הרובוטי – אין צורך להצמיד את הקלאץ' בפועל, וההילוכים מתחלפים בהתאם לתוואי הנסיעה כשמחשב השולט על הגיר יודע מהו ההילוך הנכון בכל רגע נתון. בהתחשב בכך, ניתן להבין מדוע רכבים עם גירים רובוטיים מתאפיינים בנסיעה נוחה ונעימה, וכאשר ישנה בעיה עם הגיר הרובוטי והוא נשחק (מה שקורה באופן טבעי, כמו בכל תיבת הילוכים ידנית אחרת) ומחיר ההחלפה עולה בהתאם.

כמה עולה החלפת תיבה?

כמה זה עולה? המחיר של החלפת גיר הוא מחיר שנע באופן כללי בטווח שבין 4,000 ₪ ל-6,000 ₪. זהו מחיר עקרוני מאוד להחלפת גירים באופן כללי, וקשה להגיד בדיוק מה יהיה המחיר שכל אחד ישלם על החלפת גיר ברכב שלו באופן אישי. הסיבה לכך היא שישנם לא מעט פרמטרים שמשפיעים על המחיר של החלפת הגיר הרובוטי, וחשוב להתחשב בכל אחד מהם בכדי להבין מה היקף המחיר של ההחלפה הנחוצה לכם.
מהם הפרמטרים הללו? הפרמטר החשוב ביותר בהקשר למחיר החלפת גיר רובוטי הוא סוג הרכב ושנת הייצור של הרכב. ככל שהרכב חדש יותר וההחלפה פשוטה יותר, כך גם היא תהיה בדרך כלל זולה יותר. עם זאת, לא מדובר כאן במצב הכרחי – שכן ישנם דגמים של רכבים נפוצים יותר בעלי גירים רובוטיים, שהחלקים שלהם הם נפוצים ביותר בכל מכון גירים המתמחה בתחום. עוד פרמטר הוא מצב הגיר המפורק, ורמת הקושי של פירוקו והחלפתו, כמו גם נזקים סובבים שאולי קרו בגללו – וכל הפרמטרים האלה משתקללים יחד למחיר שכאמור יכול לנוע מאזור ה-4,000 ₪ בהחלפה הפשוטה והבסיסית ביותר, ועד 6,000 ₪ ויותר בהחלפות מסובכות יותר.

תיבת הילוכים רובוטית
כשאתם צריכים להחליף תיבת הילוכים, פנו לשירות המתמחה בכך

החלפה של תיבה רובוטית היא לא בדיוק שירות שאליו פונים באופן קבוע, אלא רק אחת לכמה שנים כאשר מצב הגיר מתדרדר, או שישנה תקלה קיצונית ולא צפויה. לכן, ההשקעה הזאת היא לא השקעה תמידית אלא חד פעמית – וחשוב לפנות לשירות המתמחה בתחום ולקבל שירות ברמה הגבוהה ביותר כדי לשמור על הבטיחות שלכם בזמן נסיעה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן