כמה עולה להחליף מרזב?

מרזב

אם אתם צריכים להחליף מרזב, ולא משנה אם מדובר במרזב המותקן בבית פרטי או במרזב המותקן בבניין משותף, אתם בוודאי רוצים לדעת במה הדבר כרוך, וכמובן שגם כמה הדבר עולה. במאמר זה ננסה לספק תשובות לכל השאלות, ולסייע לכם להגיע אל התוצאות הרצויות: התקנת מרזב איכותי במחיר משתלם.

מתי מחליפים מרזב?

תפקידו של המרזב הוא לנקז את המים מגג המבנה, שלצורך העניין יכול להיות בית פרטי, בניין משותף, מחסן בודד או אפילו פרגולה, על מנת שהמים לא ייקוו על הגג ולא יגרמו לנזקי רטיבות במבנה. משמעות הדבר היא, שמדובר במתקן קטן אבל חשוב, שהמבנה, או, אם לדייק – דיירי המבנה, לא ממש יכולים בלעדיו.

כמובן, שמרזבים מותקנים בגגות מבנים במהלך תהליך הבנייה; התקנת מרזבים נמצאת באחריותו של הקבלן, והם מהווים חלק בלי נפרד מהמבנה עצמו. מכיוון שבדרך כלל קבלני בנייה משתמשים במרזבים סטנדרטיים שאיכותם מעט פחותה משל מרזבים אחרים, ומכיוון שגם אם מדובר במרזב הטוב ביותר – הוא לא חסין מפני בלאי, הרי שמדי פעם חשוב מאוד לבצע החלפה של מרזב.

הסימנים לצורך בהחלפה של מרזב יהיו בדרך כלל היקוות של מים על הגג, או, במקרים חמורים יותר, בהם ההיקוות לא זוהתה בזמן – מפגעי רטיבות בעיקר בדירות שנמצאות מתחת לגג, אבל ייתכן שגם בדירות אחרות. במקרים כאלה יש לפנות לחברות המתמחות בהחלפת מרזבים, ולבקש מהן הצעת מחיר לביצוע העבודות.

איזה מרזב כדאי להתקין?

מכיוון שהיום יש הרבה מאוד סוגים של מרזבים ולא רק את אותם מרזבים סטנדרטיים שמשמשים את הקבלנים, הרי שכאשר מבצעים החלפה של מרזב, אפשר לבחור בסוג שמתאים להעדפה האישית שלכם.

בין היתר אפשר למצוא מרזבי פלסטיק (PVC) שהם אלה הסטנדרטיים, אולם אפשר למצוא גם מרזבים אחרים, לרבות מרזבי נחושת, מרזבי אבץ, מרזבי אלומיניום ומרזבים מפח מגולוון. אם אתם מתגוררים בבניין בעל חזית מעוצבת ואתם מעוניינים שהמרזב לא יפגע בעיצוב המיוחד, תוכלו לבחור במרזבים דקורטיביים בעלי חתך עגול או מרובע, שאין ספק בכלל שהם המרזבים של הדור הבא.

אז כמה עולה להחליף מרזב?מרזב

מחירה של החלפת מרזב תלויה, כמובן, בסוג המרזב שאתם בוחרים (מרזב דקורטיבי יעלה יותר ממרזב פלסטיק), אבל גם במיצוב של החברה שאתם בוחרים. חשוב לקבל הצעת מחיר ממספר חברות ולוודא שהן מתייחסות לאותו סוג של מרזב ולאותה עבודה בדיוק.

כשאתם מקבלים הצעת מחיר, השוו אותה לטווח המחירים שכאן, ותדעו אם קיבלתם הצעה משתלמת או שעדיף לכם לפנות לחברה אחרת.

טווח המחירים של החלפת מרזב: 90 – 150 ₪ לכל מטר אורך, כולל צינור ירידת מים.

החלפה נעימה ובטוחה, ושיהיה בהצלחה!

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן