כמה עולה להיעזר בשירותי טוען רבני?

טוען רבני

טוען רבני הוא אדם בעל הסמכה ורישיון המייצג לקוחות מול בתי דין רבניים ועל בסיס מערכת החוקים של דיני משפחה. המקצוע מוסדר בתקנות הטוענים הרבניים משנת טוען רבני2001 ועל פי סעיף 1 לאותו חוק, מי שאיננו עורך דין לא יכול לייצג לקוחות מול בתי דין רבני אלא אם כן קיבל את הרישיון כאמור. מעבר לכך, על פי סעיף 2 יש תנאים לכשירותו של טוען רבני ולכן עליו להיות תושב ישראל, להיות בוגר 4 שנים של לימודים בישיבה גבוהה ולעמוד בבחינות של ועדה בוחנת. העלות של שירותי טוען רבני תלויים בפמרטרים קבועים אותם כדאי להכיר.

גורמים המשפיעים על המחיר

אלו הפרמטרים העיקריים הקובעים כמה עולים שירותי טוען רבני:

א. ותק – טוען רבני ותיק עשוי לגבות מחיר גבוה יותר עבור שירות הניתן ללקוחות. הותק מעיד על ניסיון של הטוען, על היכרות עם דיני המשפחה ועל בקיאות במערכת בתי הדין הרבניים.

ב. איזור פעילות – כמו בשירותי עורכי דין, גם בכל הנוגע לשירותים הניתנים על ידי טוען רבני יש משמעות לאיזור הפעילות. טוען רבני במרכז ובעיקר בערים כמו ירושלים או תל אביב נוטה לגבות מחירים גבוהים בהשוואה לקולגות בפריפריה.

ג. סוג התיק – התיקים הנדונים בבתי הדין הרבניים יכולים לגעת כמעט בכל הנושא של דיני משפחה. כתוצאה מכך, עלות השירות נקבעת לפי מורכבות התיק ורגישותו.

 

טווח מחירים

קשה לקבוע בצורה חד משמעית כמה עולים שירותי טוען רבני, אולם טווח של 2,000-3,000 ש"ח בהחלט מייצג נאמנה את המציאות. טווח המחירים הזה מקובל על רוב הלקוחות הזקוקים לשירותי ייצוג מול בתי דין רבניים. עם זאת, ההמלצה היא לבחור טוען רבני מנוסה המציע גם יחס אישי ותמיכה ולא רק מחירים נמוכים על שירותי ייצוג.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן