כמה עולה להכין דירה לכניסת דיירים

ניקיון הבית

בין שאתם בעלי דירה שעומדת להתפנות, ובין שאתם דיירים שעוזבים לטובת דירה חדשה – חשוב להכין את הדירה הקיימת לבואם של הדיירים החדשים. סיכויי המכירה ו/או ההשכרה גדלים ככל שהדירה נראית במצב טוב יותר, ובייחוד אם היא עברה שיפוץ לאחרונה. הנה כמה טיפים ומחירים שיסייעו לכם לקבל החלטה נבונה. הכנת הדירה לכניסה אליה

פינוי הדירה

מן הסתם יש חפצים ופריטים שיפונו מהדירה, לעומת אלו שיישארו גם אחרי שהדיירים הנוכחיים יעזבו. חברות הובלה מטפלות בסוג הראשון, ואילו בסוג השני – זה שנותר בדרך כלל בדירה – ניתן לטפל באמצעות חברות המציעות שירותי פינוי דירות.

 

עלות הובלה של תכולת דירה משתנה בהתאם לכמות הפריטים, לקומה בה נמצאת הדירה הישנה ולעומתה הדירה החדשה, למרחק בין שתי הנקודות ועוד. באופן כללי ניתן לומר שטווח המחירים הממוצע להובלת דירה נע בין 1,000 ל-3,500 שקלים.

 

צביעה וסיוד

צבע הקירות והתקרה הוא אחד הדברים הראשונים שמושכים את תשומת לב הדיירים לעתיד. אין דייר אחד שמגיע לבדיקת דירה, מבלי שהוא מסתכל בשבע עיניים על צבע הקירות כדי לקבל מושג מתי בפעם האחרונה הדירה נצבעה כראוי. ישנם דיירים שאינם מקפידים על ניקיון ראוי, ובשל כך אנו אף עלולים לגלות סימנים שחורים על גבי הקירות, דבר שבהחלט דורש עבודת צבע.

 

צביעת דירה של שלושה חדרים עולה בממוצע 3,500 ₪, ואם מדובר בארבעה חדרים המחיר הממוצע עומד על 4,500 ₪. אפשר להתפתות להצעות המחיר הזולות המפורסמות בכבישי ארצנו (צביעת דירה באלף שקל) – אבל יש להקפיד שמדובר בבעל מקצוע שיודע את העבודה, ולא בחאפר שיגרום לנו להצטער לאחר מעשה.

 

הדברת מזיקים

גם אם הדירה לא ראתה ג'וק אחד מסכן בשנה האחרונה, מומלץ מאוד לבצע הדברה חדשה לפני כל כניסה של דייר חדש. מכיוון שחומרי הדברה מידלדלים עם חלוף הזמן, יש לחדש את ההדברה לפחות פעם בחצי שנה. כמובן שהדברים נכונים ביתר שאת אם מדובר בדירה שסובלת ממזיקים באופן קבוע. במקרה זה על המדביר לזהות את סוג המזיק, ולהתאים את התוכנית הטובה ביותר להדברה, ניטור ומניעה.

 

יש לבצע הדברה גם בתוך הדירה וגם מחוצה לה, ובייחוד בצנרת הביוב שנוטה להיות מקור בלתי פוסק של מזיקים מסוגים שונים. עלויות הדברה ממוצעות נעות בטווח של בין כמה עשרות למאות שקלים. אם מדובר בהדברה מורכבת, כגון הדברת טרמיטים הדורשת קידוחים והחדרה של חומרים בלחץ לתוך הקרקע, העלויות יכולות להגיע גם לכדי 1,000 שקלים.

 

טיפול בבעיות איטום ואינסטלציה

רגע לפני שאתם עוזבים את הדירה, חובה לוודא שהיא לא נתונה לבעיות רטיבות ונזילות, ושהצנרת במקום תקינה ואינה דולפת. בעיות איטום ורטיבות הן מן החמורות ביותר בדירות באשר הן, ועלולות להסתיים בעובש הגורם למחלות ואף בהתפוררות המבנה. לפיכך יש חשיבות ראשונה במעלה לאתר נזילות, רטיבויות, פיצוצים וסתימות בצנרת מבעוד מועד.

 

ביקור אינסטלטור מתחיל מ-150 שקלים, ומרבית עבודות האינסטלציה יעלו בין כמה מאות שקלים לאלף שקלים. גם טווח המחירים לאיתור נזילות משתנה בהתאם לטכנולוגיית האיתור, ונע בין כמה מאות שקלים לאלף שקל.

 

ניקיון הדירה

רגע אחרי שסיימנו לבצע את רוב הפעולות המתוארות מעלה, נשארנו עם דירה די מלוכלכת ומלאת אבק. כדי שהכול יבריק כמו שצריך מומלץ מאוד לשטוף את הבית לאחר שכל אנשי המקצוע סיימו את עבודתם. כמובן שתמיד ניתן להזמין בעל מקצוע נוסף כדי שינקה עבורנו את הדירה.

 

במקרה זה, ניקיון דירה יעלה לנו בממוצע 30 עד 50 שקלים לשעת עבודה. אם מרצפות הבית דורשות גם פוליש, הסכומים יכולים לנוע בין כמה עשרות שקלים אם מדובר בפרקט עד כדי 2,000 שקלים לניקיון ופוליש בדירת חמישה חדרים.

 

גינון וטיפוח החצר

בין שמדובר בדירה צמודת קרקע ובין שמדובר בדירה בבניין דירות משותף, אין היום כמעט אף דירה ללא פיסת ירוק לצדה. במקרה של בניין משותף, ענייני התחזוקה והטיפוח של החצר נתונים בידיהם של אנשי מקצוע המגיעים תדיר לביצוע פעולות הגינון.

 

במידה שמדובר בדירה עם חצר פרטית, יש להכין את החצר או הגינה לקראת הדיירים. האם יש צורך לנכש עשבים שוטים? האם קיימות ערוגות פרחים וצמחים הדורשות טיפול רגע לפני עזיבת הבית? ישנם צמחים שלא יכולים להחזיק מעמד בלי מים אפילו ליום אחד; לכן רצוי להשקות את כל הצמחים בחצר, בגינה או באדניות רגעים קלים לפני שעוזבים את הדירה, ולהשאיר פתק עם הנחיות לדיירים החדשים כיצד לטפל בצמחים.

 

אם מדובר בשירות חד פעמי לניכוש עשבים, המחיר הממוצע הוא בסביבות 2-3 שקלים לכל מטר רבוע. כיסוח דשא חד-פעמי יעלה לנו בצורה דומה, 3 עד 5 שקלים למטר רבוע. אם מדובר גיזום עצים המחירים עולים לכדי כמה מאות שקלים.

 

לסיכום – כמה זה עולה לנו

ניתן לראות שישנם שירותים אשר גובים מאיתנו סכומים לא מבוטלים, לעומת אחרים שעולים פחות. עלינו לעשות סקר שוק מקדים, ולברר מראש אצל כמה בעלי מקצוע כמה יעלה כל אחד מהשירותים הדרושים. בהתאם לתשובות שנקבל, נוכל להחליט איזה מהפעולות נבצע רגע לפני שנעזוב את הדירה.

 

 

* המחירים במאמר זה הינם טווחים ממוצעים בלבד, כפי שניתנו על-ידי בעלי מקצוע שונים

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן