כמה עולה להקים קונסטרוקציות מתכת

הקמת קונסטרוקציות מתכת הינה מלאכה מורכבת, אשר חייבת להיעשות בצורה מושלמת

עבודה עם מתכות באופן כללי, הינה מיומנות אשר הינה זרה לחלוטין לאדם הממוצע. לכן, לרובנו קשה מאוד להביל בין עבודת מתכת קונסטרוקציות מתכתאיכותית, לרשלנית. מאחר ובניית קונסטרוקציות מתכת לרוב כרוכה בבניה לגובה באזורי מגורים, עבודה רשלנית עשויה להיות מפגע בטיחותי מסכן חיים. חשוב מאוד לבדוק ולהקפיד כי ריתוך חיבורי המתכת נעשה בצורה מושלמת, ללא חורים או פרצות, אלא כחיבור מושלם של שני החלקים הצמודים לאחר. זוויות הקונסטרוקציה, וההקפדה על עבודה מדויקת ומפולסת, עשויות להיות בעלות השפעה מרובה על בטיחות המבנה, ויכולתו לעמוד בלחצים סביבתיים ומכנים כגון רוחות. חיפוף בהקמת הקונסטרוקציה, עשוי להוביל לעיקוב משמעותי בעבודות ההמשך במידה שיהיו, או לתקלות במבנה עצמו אשר יצריכו עבודות תיקון מסובכות ויקרות.

עלות קונסטרוקציית מתכת תלויה באופן ישיר בגודל הקונסטרוקציה, סוג המתכת ואופי המבנה

עלות הקמת קונסטרוקציות מתכת הינה תלויה במספר עצום של משתנים. חומרי הגלם, גודלו הפיזי של הפרויקט, הקשיים הטכניים וצורת הקונסטרוקציה, מהווים משתנים אשר יש לקחת בחשבון כשמשווים מחירים. באופן גס, ניתן לקבוע כי המחירים משתנים באופן הבא:

  • חומרי הגלם: קונסטרוקציות מתכת נבנות לרוב תוך שימוש באחד מתוך שלושה חומרי גלם עיקריים, ברזל (לרוב מגלוון), פלדה ואלומיניום. בעוד הפלדה והאלומיניום בהכרח יקרים מהברזל בצורה משמעותית, ההבדלים בין פלדה לאלומיניום פחות מובהקים, ותלויים בסוג הפלדה הספציפי, ובסוג המבנה (עבודה בגובה עם אלומיניום הינה קלה יותר מאחר והוא שוקל פחות למשל) הגורר שעות עבודה לכאן ולכאן.
  • צורת הקונסטרוקציה: צורתה של הקונסטרוקציה משפיעה בצורה ישירה על תמחור העבודות. הקשיים הטכניים בביצוע עבודה על קונסטרוקציות גבוהות ומורכבות הינם רבים ומגוונים, וכרוכים באספקת ציוד בטיחות מתאים לפועלים, ועבודה בשלבים אשר לוקחים זמן רב יותר. זמן העבודה המצטבר, והצורך בציוד מכני מתקדם וייעודי לאתגרים הספציפיים של הפרויקט, מיקרים את העבודה על קונסטרוקציות גבוהות ומורכבות עשרות מונים לעומת עבודה על גדרות מתכת או פרגולות צנועות.
  • גודל הקונסטרוקציה: מיותר לציין, כי מחיר ההקמה ישתנה בהתאם לגודל המבנה, אשר ידרוש שעות עבודה רבות יותר, ושימוש ביותר חומרי גלם יקרים.

מאחר שעבודה ברמה ירודה עשויה להוביל לסכנה לחיי אדם, חשוב לבחור בחברה מקצועית ומנוסה

עבודות הקמת קונסטרוקציות מתכת ברמה ירודה, עשויות להוביל לפגיעה כלכלית אדירה (בין אם בהקמה מחדש או בנזק סביבתי) ולסיכון חיי אדם. לכן, אסור להתפשר ויש לבחור לאחר בירור המחירים בחברה המקצועית ביותר, אשר תדע לתת שירות אמין וללא פשרות. חפשו המלצות, או היוועצו בבעלי ידע בנושא עבודת המתכות לפני הבחירה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן