כמה עולה להשכיר מכבש ידני ומכבשי נסיעה

ציוד בניין להשכרה

מהו מכבש, מהם ההבדלים בין סוגי מכבשים שונים, ומתי נזדקק דווקא למכבש ידני?

המכבש הוא מכשיר שעל אף חזותו המשוכללת והרעש הכרוכים בעבודתו, עקרון העבודה שלו הוא דווקא פשוט מאוד, והמטרה שלו פשוטה עוד יותר. המכבש, ששמו המלא הוא מכבש העפר, הוא מכשיר שמטרתו היא יישור קרקע. עקרונות הבנייה המודרנית מבוססים על כך שבכל שטח שבו בונים דבר מה, מגורד שחקים ועד סלילת כביש, הקרקע עליה בונים צריכה להיות ישרה לחלוטין, ללא מהמורות וללא הפרשי גובה. מאחר ומרבית כדור הארץ לא מגיע ישר לחלוטין, קיים המכבש – שמצופף את האוויר ובכך מפעיל לחץ על האדמה, ומצמיד את גרגירי הקרקע אחד לשני עד שהם שטוחים. כיום, אנחנו יכולים לראות מכבשי נסיעה גדולים לעתים קרובות למדי – בעבודות כביש גדולות בכבישים מהירים וציבוריים. עם זאת, גם מכבשים ידניים נמצאים בדרישה לא קטנה, בעיקר עבור עבודות מקומיות, בשטח מוגבל או שהצורך בתמרון עצמאי בהן או רב, על פני כוח והספק עבודה גבוהים שהם מיותרים במקרים כאלה. כעת נבין בדיוק כמה יעלה לנו להשכיר מכבש מכל סוג, בהתאם למחירונים ממוצעים של ציוד בניין להשכרה.

אפשרויות ציוד בניין להשכרה, כמה עולה להשכיר מכבש ידני וכמה עולה להשכיר מכבש נסיעה?

  • הדבר החשוב ביותר שעלינו להבין לגבי השכרה של מכבשים הוא שבכל מקרה לא מדובר בתהליך זול. השכרת המכבש ציוד בניין להשכרהמתבצעת, בדרך כלל, לפי יום, והעלות הכרוכה בהשכרה זו צריכה להיות מחושבת כחלק מתהליך הבנייה או הסלילה הנחוץ לכם. בהתחשב בכך, כדאי מאוד להבין מהי העבודה הנחוצה לכם בשביל להבין מהו סוג המכבש שנחוץ לכם. כפי שניתן להבין ממחירונים של ציוד בניין להשכרה, ההבדלים במחיר יכולים להיות די משמעותיים.
  • השכרה של מכבש קל פר יום עבודה נעה בממוצע בטווח המחירים שבין 1,800 ₪ ל-2,300 ₪. מכבשים אלה יכולים להיות מכבשים ממונעים קלים, ואם מה שאנחנו מחפשים הוא מכבשים ידניים המחיר יכול גם לרדת מכך, אם כי לא בצורה משמעותית.
  • השכרה של מכבשים כבדים ליום כבר תעלה לנו בין 2,900 ל-3,300 ₪, והיא יכולה להגיע גם ל-3,800 ₪ ליום עבור הדגמים החזקים והמתקדמים יותר. עבודה של מפלסת כבדה יכולה להגיע גם ל-6,000 ₪ ויותר לכל יום עבודה.

לא תמיד חייבים להשכיר את הציוד היקר ביותר

ניתן להבין, אם כן, שעבודת מכבש היא עבודה דינאמית למדי שמשתנה בהתאם לאופי הסלילה המבוקשת. למרות שהם נמצאים באותה הקטגוריה של ציוד בניין להשכרה, עבודה של מפלסת כבדה של 300 כ"ס לא דומה לעבודה של מכבש ידני קטן – ולכן כדאי מאוד להבין מהי בדיוק העבודה שנחוצה לכם לפני שאתם פונים להשכרה של מכבש גדול שאין לכם בו צורך, ושיכול לסרבל את העבודה יותר מלהועיל לה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן