כמה עולה להשכיר רכב בחברת השכרה

השכרת רכב היא צורך של רבים מאתנו. גם אם אנחנו מקשרים אותה בעיקר לטיולים מעבר לים, בהם מטבע הדברים לא יהיה לנו רכב, הרי שגם בארץ קיימים לא מעט מקרים בהם השכרת הרכב היא מתבקשת: יציאה לטיול או לסידורים בהיעדר רכב משפחתי, נסיעה מפנקת לאירוע וכן הלאה. שאלה שעולה בקרב כל מי שמעוניין לשכור רכב נוגעת לטווח המחיר של ההשכרה, שעשוי להיות רחב. אז כמה בדיוק זה אמור לעלות?

כיצד נקבע מחיר השכרת רכב?

אם בחרנו להשכיר דרך חברת השכרה, צריך לקחת בחשבון שהמחיר ייקבע לא רק על פי המדיניות של אותה חברה, אלא גם בהתאם למאפיינים הספציפיים של ההשכרה. זה מתחיל, כמובן, בסוג הרכב, או ליתר דיוק – בקטגוריה אליה הוא משתייך. אם לוקחים בתור נקודת התייחסות את המחירים בישראל (ברור שביעדים שונים בעולם הצפי הוא למחירים שונים בתכלית), אפשר לראות שמחיר השכרת רכב קטן ליום אחד נעה לרוב סביב 200-100 ש"ח. כאשר הרכב הוא משפחתי, תג המחיר שלו צפוי לטפס כלפי מעלה ולעמוד על כ-350-200 ש"ח. רכב מנהלים יהיה יקר יותר ואף עשוי להגיע לכ-600 ש"ח ליום השכרה, כאשר במקרה של רכב יוקרה, הצפי הוא למחיר המתחיל מכ-650 ש"ח, אך עשוי להגיע גם לכ-1,500 ש"ח. המחירים האלה הם משוערים וכלליים בלבד, מאחר שחברת ההשכרה היא זו שקובעת באופן מובהק את המחיר שהיא גובה עבור שירותיה.

במעמד השכרת הרכב, יש פרמטרים שונים שמייקרים את מחיר ההשכרה. כאשר המדובר הוא בנהג צעיר (עד גיל 24 בדרך כלל), אשר על פי החברות הפועלות בתחום הסבירות לכך שיעבור תאונה מעט גבוהה יותר, הצפי הוא להתייקרות של כ-50-30 ש"ח במחיר ההשכרה ליום. תוספת נהג לרכב תצריך תוספת תשלום של כ-20-10 ש"ח ליום. עבור תוכנת ניווט יידרש תשלום של כ-80-40 ₪ ברוב החברות, כשעבור כסא בטיחות המחיר מעט נמוך יותר: כ-30-15 ש"ח ליום השכרה בדרך כלל.

גם משך ההשכרה משפיע על המחיר שלה, כאשר כלל האצבע כאן הוא שככל שההשכרה היא לפרק זמן ארוך יותר, כך עשוי המחיר היחסי הנגבה עבור יום השכרה לרדת: השכרת רכב קטן לשבוע תעלה כ-750 ש"ח עד 1,500 ש"ח, סכום שלרוב נמוך יותר מאשר החישוב היחסי של יום השכרה באותה חברה. מטבע הדברים, חשוב להתייחס גם לסוגיית הביטוחים, כשלרוב הביטוחים הבסיסיים יהיו מגולמים במחיר ההשכרה והביטוחים המקיפים יצריכו תוספת תשלום.

Unlocking car door
השכרת רכב

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן