כמה עולה להתגרש?

גירושין

גירושיןלרוב, כאשר חשובים על תהליך הגירושין, חושבים בעיקר על התהליך הנפשי הכואב שבני הזוג עוברים, ולעתים גם ילדיהם. אין ספק שגירושין זה לא עניין נעים, אולם כדאי לזכור שמעבר לקושי הנפשי, יש עניין נוסף אשר דורש התייחסות – הכסף. גירושין עולים כסף. השאלה היא כמובן – כמה כסף? חשוב לציין כלל מוביל לתהליך הגירושין: ככל שבין בני הזוג שוררת יתר הסכמה ויש יותר הבנות, כך תהליך הגירושין יעלה פחות. ככל שהתהליך מלווה ביותר סכסוכים מצד בני הזוג – כך הוא גם יהיה יקר יותר. אז מה משפיע על המחיר?

כל הקריטריונים שמשפיעים על המחיר

  • תשלום לבית דין הרבני – ניתן להתגרש כיום אך רק דרך בית הדין הרבני (או בתי דין אחרים לעדות דתיות אחרות בארץ). לצורך כך, יש לשלם אגרה קבועה לבית הדין. האגרה מתחלקת לרוב בין שני בני הזוג, ותמורתה פותחים את תיק הגירושין, ומקבלים את התעודה. זהו הסכום שכל בני זוג שמתגרשים צריכים לשלם, גם אם הם עושים זאת בהסכמה מלאה.
  • הליך גישור – אם יש הסכמה יחסית בין בני הזוג, הם יכולים לפנות אל עורך דין גירושין, שיבצע עבורם הליך הגישור. הליך הגישור נחשב משתלם במיוחד, שכן הוא הזול ביותר מבין מגוון השירותים אשר עורך דין גירושין נותן. מבחינה זו, אין ספק כאמור שכדאי שבני הזוג יסכימו על הדרך, כי מדובר על אינטרס משותף.
  • תביעת הצד השני בבית דין – אם הגירושין נעשים שלא בהסכמה, אפשר שאחד הצדדים יתבצע את השני – בבית הדין הרבני או בית הדין לענייני משפחה. במקרה זה, חשוב מאד שהצד התובע ידע שעליו לשלם קודם כל אגרות נוספות לבית המשפט. מעבר לכך, ההליך מתייקר כעת באופן משמעותי, כי כל צד שוכר עורך דין גירושין. העלות של עורך דין גירושין לגירושין שלא בהסמכה, יכולה להיות הרבה יותר גבוהה, והיא מייקרת את התהליך.
  • מזונות – המזונות נפסקים להורה שהילד לא באחזקתו, ולרוב זה הסכום שהגבר משלם לאישה. חשוב לציין שעל הסכום המינימלי למזונות, אפשר שיהיו תוספות שונות בהתאם לרמת החיים שהילד התרגל אליה – אם כי הוצאות רפואיות הן לרוב על נטל שני הצדדים. לעתים בית המשפט פוסק גם מזונות לטובת האישה, אם כי לזמן מוגבל, ובאופן פרטני למקרה. מצד שני, הצד שתובע מזונות, צריך גם הוא לשלם סכום חד פעמי בבקשה לפתיחת התיק.
  • חוקר פרטי – לעתים קרובות, אם צד מסוים משוכנע עוד לפני הגירושין כי הצד השני בוגד בו, הוא שוכר חוקר פרטי בכדי לגלות זו. כמובן שעלויות המעקב של החוקר הפרטי מהוות נטל כלכלי, ואם הוכחה בגידה – אפשר אף שהצד הנבגד יכליל בבקשת התביעה פיצויים על השירות שנאלץ לשכור.

אז מה המחיר הסופי?

המחיר ההתחלתי הוא 741 ש"ח, לפתיחת תיק הגירושין וקבלת התעודות. אם אתם שוכרים עורך דין גירושין לתהליך גישור, הסכום יכול להיות נמוך באלפי שקלים, מאשר מצב שבו עורך הדין מייצג כל צד בסכסוך משפטי, והסכומים מרקיעי שחקים, ותלויים בסכומי התביעה בין הצדדים. תביעת מזונות תדרוש מהצד התובע לשלם 300 ש"ח לאגרה, אך הצד הנתבע ישלם לפחות 1,500 ש"ח כל חודש, עם אפשרות לסכומים נוספים. כמובן שהעלויות של חוקר פרטי, יכולות להגיע לאלפי שקלים, בהתאם לסוג המעקב.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן