כמה עולות מדרגות מתכת? (כולל התקנה)

נדמה שבכל מקום שאליו אנו הולכים, אנו מוצאים את מדרגות המתכת. המדרגות הללו באמת נמצאות במקומות רבים מאד – אנו מוצאים את מדרגות המתכת כמדרגות חירום מחוץ למבנים, אנו מוצאים אותן כמדרגות לקומה השניה בבתים פרטיים, כמדרגות בתוך משרדים, ובעוד שפע של מקומות. עם זאת, איך בעצם קובעים מהו מדרגות מתכת מחיר? איך זה שיש מדרגות מתכת במחיר שנראה נמוך מאד ואיך זה שיש מדרגות מתכת במחיר שכבר שווה להתקנה של מדרגות יוקרתיות מעץ? הסיבה לכך היא כמובן, שיש שפע של קריטריונים שיכולים להשפיע על מדרגות מתכת מחיר. במאמר זה, נסקור כמה מההשפעות האפשריות על העלויות של רכישת והתקנת מדרגות מתכת, ונבין את הפער במחירים, ומהו הטווח המקובל.

 

מדרגות מתכת

כך קובעים את המחיר למדרגות המתכת

  • בפנים או בחוץ? – אחד ההיבטים החשובים ביותר שיש להתייחס אליהם כשקבועים את העלויות של מדרגות מתכת, נוגע לשאלה היכן הן יותקנו – האם בפנים או בחוץ? השאלה היא חשובה, משום שכאשר המדרגות מותקנות בחוץ, המשמעות היא שהן חשופות יותר לפגעי מזג האוויר – זה כולל כמובן גם את קרני השמש החזקות בקיץ וגם את הגשם. במקרים הללו, העלויות של מדרגות מתכת מחיר יהיו גבוהות יותר. הסיבה לכך היא שיש צורך לעשות שימוש בברזל מגלוון. תהליך הגלוון של הברזל הופך אותו בעצם לעמיד יותר וכך תנאי מזג האוויר לא ישפיעו עליו. עם זאת, כמובן שתהליך הגלוון משמעותו עלויות נוספות בייצור של המדרגות, ומכאן העלייה במחיר.

 

  • שילוב עם חומרים נוספים – מדרגות ממתכת לא חייבות להיות עשויות אך ורק ממתכת. זה נכון שבדגמים הפשוטים ביותר (כמו למשל, בדגמים של מדרגות החירום) לא נמצא כמעט שום חומר חוץ מהמתכת, אבל כשרוצים למשל לעצב את המדרגות לשימוש ביתי או לשימוש עסקי, זה טבעי שאולי נרצה גם לשלב בהן חומרים נוספים. מקובל מאד למשל, לשלב במדרגות המתכת חומר כמו זכוכית שכן ביחד מקבלים מראה מודרני ויוקרתי מאד. אפשר כמובן לשלב גם חומרים נוספים כמו פלסטיק, או אפילו עץ או חומר דמוי עץ, לקבלת מראה ביתי יותר. כל התוספות הללו כמובן, יכולות להשפיע על המחיר הסופי של מדרגות המתכת.

 

  • צורת המדרגות – אל תשכחו כי מדרגות לא חייבות להיות בכיוון אחד ומיושרות. כיום מקובל גם להתקין מדרגות מתכת ספירליות – קרי מדרגות לולייניות, לכל מטרה שהיא. המדרגות הללו, בשל צורתן המיוחדת, הן כמובן יקרות יותר ממדרגות שמסודרות בקו אלכסוני ישר.

 

אז מהו המחיר המקובל עבור המדרגות?

כאמור, יש כל כך הרבה השפעות אפשריות על מדרגות מתכת מחיר, כך שכעת גם מובן מדוע טווח המחירים הוא גדול למדי. הדגמים הזולים של מדרגות המתכת יכולים לעלות בין 5,000 ל8,000 ש"ח בלבד. מכאן המחירים יכולים לעלות, והדגמים היוקרתיים ביותר שגם צריכים להיות מגלוונים, יכולים לעלות בין 12,000 ל15,000 ש"ח ואף מעבר לכך.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן