כמה עולה להתקין מעלית בבניין?

התקנת מעלית

לקראת השיפוץ של הבניין שלכם, הרחבתו, או בנייתו מחדש, אתם מעוניינים להזמין שירות של התקנת מעלית לרווחת כל התיירים. אין ספק שהמעלית יכולה לתרוםהתקנת מעלית רבות לרווחת החיים של כל הדיירים בבניין. עם זאת, מדובר גם על הוצאה משותפת של כל הדיירים, ומכאן יכולים להתחיל דיונים רבים על המחיר. חשוב מאד שיהיו לכם נתונים מדויקים, ותבינו בדיוק מהו המחיר של התקנת מעלית, ומה יכול להשפיע על המחיר של התקנת המעלית.

הגורמים שמשפיעים על המחיר

  • מספר הקומות – זה לא מפתיע לגלות שככל שיש יותר קומות לבניין, כך מחיר ההתקנה עולה. עם זאת, במידה ומדובר על הבדל בין שלוש לארבע קומות, לרוב אין הפרש מחירים עצום במחירים של התקנת מעלית. החל מחמש קומות ומעלה, המחיר כבר עולה יותר באופן משמעותי, ויש לשים לב לכך.
  • סוג המעלית – רוב המעליות בישראל הן מעליות חשמליות שמחוברות לתשתית החשמל של הבניין. עם זאת, יש סוג נוסף של מעליות הידראוליות. היתרון של המעליות ההידראוליות הוא בכך שהן תופסות פחות מקום, ולא מושפעות מהפסקת החשמל. עם זאת, מחירן הוא גבוה יותר, והן מותאמות רק למבנים בגובה בינוני לכל היותר.
  • תחזוקה שוטפת – יש לזכור שבעלויות של התקנת מעלית, חשוב להכניס גם את עלויות התחזוקה, שהן עלויות שוטפות שלמעשה לעולם לא מפסיקות. מדובר על הוצאה נוספת שמשפיעה על המחיר שאתם תשלמו, ואפילו אם המחיר לחודש אחד נראה נמוך – יש לזכור שזו הוצאה חודשית מצטברת.
  • אחריות – כשאתם בוחנים את המחיר של התקנת מעלית, שימו לב גם לאחריות על המעלית שאתם מקבלים. לרוב תמורת מחיר גבוה יותר, תקבלו גם תעודת אחריות מקיפה יותר, למשך יותר שנים.

 

מהו טווח המחירים?

המחירים עבור השירות של התקנת מעלית הם מגוונים יחסית, ותלויים כאמור בשפע של פרמטרים. הממוצע למעלית חשמלית לבניין בן 4 קומות, עומד כיום בין 75 ל90 אלף ש"ח. מכאן המחירים יכולים להשתנות מאד, לפי שפע הפרמטרים שציינו.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן