כמה עולה להתקין משאבת חום לבריכה?

משאבת חום לבריכה הינה הדרך הטובה ביותר לחימום הבריכה

משאבת חום לבריכה הינה משאבה אשר מנצלת את החום מהסביבה לשם חימום מי הבריכה, וכיום נחשבת כדרך הטובה, הזולה והחסכונית ביותר לחימום המים. ישנם סוגים רבים ומגוונים של משאבות חום לבריכה, אשר מחירם משתנה לפי קריטריונים שונים.

אז מה כדאי לדעת על משאבות חום לבריכה ומה משפיע על מחירן?

משאבת חום לבריכה

  • כיצד מתרחש תהליך חימום המים? קו המים של הבריכה, אשר יוצאים דרך מסנן הבריכה וחוזרים לאחר מכן למי הבריכה עצמם, מחובר למשאבת חום לבריכה. משאבת החום מנצלת את החום מהסביבה החיצונית, מוציאה את האוויר הקר מבריכת השחייה ומחליפה אותו בחום שהיא אספה מהסביבה, בדומה מאוד למזגן הביתי. לשם תהליך זה משתמשת המשאבה בסחרור מים ובדרכים נוספות.
  • מה הוא COP וכיצד הוא משפיע על המחיר? COP הינו מדד ליעילות משאבת החום, אשר בעצם משקף את הניצולת האנרגטית של המכשיר, כלומר- כמה חום מהסביבה עבר למים וכמה ממנו בוזבז בתהליך. הניצולת האנרגטית של משאבה יכול לנוע בין COP 1 בדגמים הפחות טובים ל COP 5 בדגמים המתקדמים יותר, אשר עומדים כיום בחזית מערכות החימום. ככל שה COP גבוה יותר, כך עולה גם מחיר המשאבה, אולם ההוצאה משתלמת בסופו של דבר היות ומשאבות בעלות COP גבוה יותר מנצלות פחות אנרגיה חשמלית וחוסכות בהוצאות רבות. בנוסף, יעילות המערכת משתנה לפי טמפרטורת הסביבה, ובסביבה בעלת טמפרטורות נמוכות משאבות בעלות COP נמוך יהיו הרבה פחות יעילות וינצלו אנרגיה רבה להפעלתן.
  • מחליף חום מטיטניום: מחליף החום הינו אחד מהחלקים העיקריים של המשאבה, והוא מגיע מסוגי מתכות שונים, אשר ככל שהמתכת עמידה וחזקה יותר, כך עולה גם מחיר המשאבה. משאבת חום לבריכה אשר מחליף החום שלה אינו עשוי מטיטניום, לא תאריך שנים היות ובבריכות שחייה ישנו שימוש קבוע בחומרים כימיים שונים כגון כלור ומלח, ורוב המתכות, שלא כמו טיטניום, יפגעו מחשיפה ממושכת אליהם.
  • גודל הבריכה: גודל הבריכה משפיע על סוג משאבת החום הנדרשת, ולכן גם על מחירה. ככל שהבריכה גדולה יותר, כך תידרש לנו משאבת חזקה ומתקדמת יותר בכדי לחמם אותה ביעילות. בנוסף, ישנו הבדל בין בריכות קטנות ועמוקות, לבין בריכות גדולות ורדודות בסוג המשאבה הנדרשת, גם אם הן מכילות את אותה כמות המים, ולכן יש להתייעץ עם בעל מקצוע בטרם רכישת משאבה בכדי לברר איזו משאבה תתאים לכם.

מחיר משאבות החום משתנה מאוד ונע על טווח מחירים רחב

ניתן לראות כי מחירה הסופי של משאבת חום לבריכה תלוי בגורמים רבים, ולכן ישנו טווח מחירים רחב ביותר בו ניתן להשיג משאבות שכאלה. המחיר יכול לנוע בין 5,000 ₪ לדגמים הזולים לבין 30,000 ₪ לדגמים המתקדמים ביותר, אשר לרוב אינם נדרשים בבריכות פרטיות.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן