כמה עולה להתקין תנור הסקה בבית?

תנור הסקה

על חשיבותה של הסקה בתוך הבית, כאשר ימי החורף הקרים קרבים

לקראת ימי החורף הקרים, כדאי שנהיה מוכנים ונמצא פתרונות חימום. אחד מפתרונות החימום הטובים ביותר הנו תנור הסקה. תנורי הסקה הם האפשרות המתאימה ביותר לחימום הבית, כיוון שבאמצעותם אנו מקבלים חימום טבעי ומאוזן במרחב בו אנו מפעילים אותם, בלי לבזבז המון כסף על עלויות חשמל. בנוסף, כאשר אנו משתמשים בתנור הסקה אנחנו לא סובלים מאוויר יבש ומחניק המאפיין את מערכות החימום החשמליות השונות.

למעשה, בלי מערכת חימום ביתית, יהיה קשה מאוד לעבור את ימי החורף הקרים, במיוחד כאשר הטמפרטורות יורדות והבגדים החמים לא מספיקים על מנת להתחמם כמו שצריך. הטמפרטורות הנמוכות והמשקעים הרבים גורמים לבית להיות קר מאוד ולכן אנו מחויבים להשקיע בפתרון הסקה איכותי ביותר.

במה כרוכה ההשקעה בתנור הסקה וכמה יעלה לנו להתקין אחד כזה בבית שלנו?

כמה עולה להתקין תנור הסקה בבית שלנו, מה האפשרויות בתחום זה ומה משפיע על המחיר?

תנור הסקה

  • ממה המחיר מושפע? מחיר ההתקנה של תנורי הסקה משתנה בהתאם למספר פרמטרים. ראשית, הוא מושפע מסוג התנור אותו אנחנו מתקינים – תנור הסקה שמופעל בנפט הוא לא תנור שמופעל בגז, בעץ או בדלק – ולכל אחד מהתנורים הללו מחירים שונים בהתקנתו בהתאם גם לאופי התנור וגודלו. עוד פרמטר שמשפיע על מחיר ההתקנה הוא גובה הבית וסוג הגג, שכן ככל שהגג גבוה יותר ההתקנה תעלה יותר, בשל הצורך להתקין ארובה גבוהה יותר. בהקשר זה חשוב להבין כי בתים בעלי גגות רעפים בדרך כלל יעלו לנו יותר בהתקנה של תנורי הסקה מבתים בעלי גגות שטוחים.
  • אז מה טווחי המחירים? תנורי הסקת עץ מהסוג הפשוט ביותר עולים לנו מחיר ממוצע של 2,000 ₪. תנורי הסקה של נפט ודלק עולים לנו בממוצע בין 3,000-5,000 ₪ בהתקנה בהתאם לגודל התנור. חשוב להבין כי המחירים הללו הם רק מחירי התנורים והתקנתם עצמה, ללא התקנה של ארובה. כך למעשה טווח המחירים הרלוונטי של תנורי עץ הוא 2,000-5,000 בהתאם לגובה הבית, ואילו עבור תנורי דלק וגז טווח המחירים מתחיל ב-8,000 ₪ ויכול להגיע גם ל-21,000 ₪ עבור התנורים המשוכללים ביותר בבתים גבוהים וגדולים.

התקנה של מערכת הסקה איכותית היא הכרחית – וחשוב להשקיע בכך עבור שנים קדימה

למרות שמדובר בכל מקרה בהשקעה כלכלית לא מבוטלת, חשוב להשקיע בתנור הסקה איכותי עבור הבית שלנו. ההשקעה הזאת היא למעשה השקעה באיכות החיים הבסיסית ביותר שאנחנו יכולים לבקש – בית חם, נעים וביתי בימי החורף הקרים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן