כמה עולה להתקין תריסים חשמליים?

תריסים חשמלייםתריסים חשמליים הופכים להיות יותר ויותר נפוצים בחלל הביתי, אך הם מתאימים גם למשרדים וארגונים. תריסים אלו מבטיחים אסתטיקה יוצאת דופן, והם נוחים מאוד לתפעול. הם עמידים לשנים רבות, ויכולים לשנות לחלוטין את המראה הדקורטיבי בתוך הבית, וגם מחוצה לו. תריסים משמשים בתור פתרון הצללה מעולה, הם משפרים את רמת הבטיחות, ומוצעים במגוון רחב של דגמים, מידות, גדלים וכדומה.

חשוב לזכור, כי התקנה של תריסים חשמליים היא לא ההוצאה היחידה. רכישה של תריסים מלווה בהפעלת מערכת שיקולים מגוונת, הכוללת מספר פרמטרים המשפיעים על המחיר של ההתקנה ועל ההוצאה הסופית.

המרכיבים המשפיעים על המחיר

אלו הפרמטרים העיקריים המשפיעים על התקנת התריסים, ועל העלות עבור הלקוח:

סוג התריסים

יש מספר סוגים של תריסים חשמליים, ואותם כדאי להכיר. ראשית, תריס מאלומיניום משוך הוא הנפוץ ביותר בעיקר בבתי מלאכה ועסקים. התריסים עשויים אלומיניום שיוצר בתהליך משיכה, והם עבים יחסית. שנית, ישנם תריסים מאלומיניום מוקצף. אלו תריסים העשויים מתערובת קצף פוליאוריטני בתהליך ייצור הגורם להם להיות דקים מאוד. עוביים של תריסים אלו לא עולה על חצי מ"מ.
יש גם תריסי אור המומלצים ביותר עבור המשתמש הביתי. הייחוד שלהם בא לידי ביטוי בריווח בין התריסים עצמם, פתרונות הארה והצללה ואפשרות בחירה מגוונת. הסוג האחרון נקרא תריס גלילה רפה: זהו תריס מתקדם מבחינה טכנולוגית, בזכות פתיחה אפשרית מלמעלה או מלמטה.

איכות

אלומיניום היא מתכת חזקה שאינה נשברת, ולכן נהוג להשתמש בה לצורך ייצור של תריסים חשמליים. מבחינת עלות ההתקנה, כדאי להשקיע בפנייה אל אנשי מקצוע מנוסים על מנת ליהנות מהיתרונות של תריסים איכותיים לאורך זמן. גמישותה של מתכת מסוג אלומיניום מאפשרת את הרכבתה בצורות שונות, וכאן באה לידי ביטוי היכולת של המתקין.

סוג הארגז

יש תריסים הנגללים אל תוך ארגז פנימי רגיל או נסתר, חיצוני או פנימי. ברוב הבתים נהוג להתקין את הארגז הפנימי, ולכן יש צורך גם בעבודת גבס או תוספת בנייה, אך קיימת אפשרות לשלב את הארגז החיצוני בעיצוב הכללי. שיקולים דומים מלווים בחירת ארגז עבור תריסים גם במגזר העסקי, במשרדים ובארגונים.

טווחי מחירים

השירות הכי זול בנוגע אל תריסים חשמליים הוא בדיקה כללית שעולה בערך 200 ש"ח. השירות היקר ביותר מחייב מעורבות של אנשי מקצוע מיומנים, כולל החלפה של מנוע, ועלותו עומדת על בערך 1,700 ש"ח לביקור טכנאי. עם זאת, העלות הממוצעת של התקנת תריסים בלבד נמוכה יותר, ומגיעה למאות שקלים בלבד.

למרות שנראה, כי מדובר על הוצאה גדולה, התריסים הם השקעה משתלמת מאוד בטווח הקצר והארוך. התריסים מציעים פתרונות הצללה מתקדמים ומודרניים, ניתן לנקות אותם בקלות, ואין צורך בהכשרה מיוחדת לפני שמפעילים אותם בבית או במשרד.

עורך: ג'רי רמון מחברת אלטרון בע"מ – תריסים חשמליים

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן