כמה עולה לטפל בדורבן?

מדרסים

דלקת באחת הרצועות של כף הרגל נקראת דורבן ונכון להיום היא מטרידה חלק גדול באוכלוסייה. הדלקת נגרמת בגלל עומס יתר על אחת הרצועות החשובות ביותר בכף הרגל. הרצועה שמחברת בין העקב לאצבעות עלולה לסבול מעומס והתגובה של הגוף מביאה להתפתחות דלקת חמורה. הדלקת מחמירה כאשר לא מטפלים בה ולכן חשוב להכיר את האפשרויות הקיימות.

סוגי טיפולים בדורבן

יש להבחין בין אסטרטגיית טיפול שמטרתה לטפל בגורמי הסיכון לדורבן, לבין אסטרטגיה שמטרתה טיפול בדורבן עצמו. טיפול בגורמי הסיכון כולל התמקדות במניעת השמנת יתר ובשמירה על פעילות גופנית מאוזנת. השמנת יתר יוצרת עומס על הרצועה ולכן מעלה את הסיכוי להתפתחות דלקת, בעוד פעילות גופנית גורמת לעומס לפני שהרצועה מספיק להתמתח. כמו כן, הטיפול בגורמי הסיכון לדורבן מחייב התייחסות למבנה של כפות הרגליים.

טיפול בדורבן עצמו

מי שסובל מכפות רגליים שטוחות או מבנה של כפות רגליים בהן הקשת גבוהה מהרגיל לא יכול להסתפק בטיפול בסיבות לדורבן. הוא צריך לדאוג לטפל בדורבן עצמו וכאן האפשרות הבולטת היא התאמת מדרסים. אלו היתרונות שלהם לטיפול בדורבן:
א. יציבות מבוקרת – מדרסים הם פתרון אורטופדי שמטרתו העיקרית לספק יציבות מבוקרת לכף הרגל ולפזר את העומסים. בעזרת פתרונות אורטופדיים מן הסוג הזה ניתן להגיע לבלימה מקסימאלית של כף הרגל ולמנוע עומס יתר על העקב.
ב. מניעת היווצרות דורבן – פתרון אורטופדי שמותאם לקהל היעד בזמן הנכון מונע את היווצרות הדורבן. מצבים כאלה רלוונטיים עבור מי שנשארים ערניים לגוף שלהם ושים לב לסימני האזהרה.
ג. שליטה תנועתית – ספורטאים משתמשים בפתרונות אורטופדיים שונים כדי להשיג שליטה תנועתית. השליטה מבטיחה לא רק תאוצה מהירה, אלא מונעת תנועות שגורמות לעומס ומגדילות את הסיכון להתפתחות דורבן.

מחירי פתרונות אורטופדיים

השיטה שבה מטפלים בגורמי הסיכון לדורבן לא אמורה לעלות כסף כי היא מבוססת על שינוי הרגלי החיים בלבד. לעומתה, אסטרטגיה לטיפול בדורבן עצמו כוללת כאמור התאמת מדרסים לכף הרגל. עלות המדרסים נעה בין 200-2000 שקלים וזאת בהתאם למידת השתתפות קופת החולים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן