כמה עולה לייצר אריזה למזון?

ייצור אריזותייצור אריזות עבור מוצרי מזון הוא חלק בלתי נפרד מענף התעשייה המודרני ללא כל צל של ספק. כולנו רגילים לצרוך את מוצרי המזון התעשייתיים באופן פשוט ונוח למדי מטבע הדברים, אך אנו גם מתעלמים לעיתים קרובות מתהליך הייצור המורכב של האריזות. בפועל, חשוב להתייחס לכך כי כל המוצרים זקוקים למכונות אריזה למזון אשר עומדות בקריטריונים מחמירים מאוד לצורך הענין. המכונות חייבות לשמור על היגיינת המזון, למנוע חדירה של חיידקים ולהבטיח את עמידותו בהתאם לחומרי הגלם השונים אשר משתמשים בהם הלכה למעשה. בנוסף לכך, חשוב מאד לזכור, כי המחיר של ייצור אריזות מושפע מגורמים יחסית קבועים שיש לתת עליהם את הדעת.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים אשר קובעים כמה עולה לייצר אריזה למזון כל שהוא:

א. סוג האריזה – יש הרבה סוגים של מכונות אריזה למזון. מכונות פשוטות מורידות באופן משמעותי את העלות של ייצור אריזות, בעוד מכונות מורכבות ידרשו השקעה לא מבוטלת מטעם היצרן. עם זאת, סוג האריזה קובע את מוניטין המוצר ואת התדמית שלו בעיני הצרכנים.

ב. איכות האריזה – מכונות המייצרות אריזות איכותיות עולות יותר ממכונות פשוטות ורגילות המתאימות עבור אריזת מוצרים שאינם מזון. במילים אחרות, מזון הוא המוצר שהכי קשה לארוז ולכן חשוב להקפיד לא רק על הכמות אלא גם על האיכות.

ג. מספר אריזות – חברות המתמחום בתחום של ייצור אריזות מספקות הצעות מחיר המושפעות מבקשת הלקוח. ככל שמספר האריזות המבוקשות גדול יותר, כך המחיר פר אריזה יורד.

טווח מחירים

אין דרך חד משמעית לקבוע כמה עולה לייצר אריזה עבור ענפי המזון, הקוסמטיקה, הפארם וכדומה. כפי שניתן לראות, יש הרבה גורמים דינאמיים המשפיעים על עלות הייצור. הדבר החשוב ביותר הוא להקפיד על תהליך נכון של ייצור אריזות ולבדוק היטב את העמידה בתווי התקן הנדרשים. השקעה במזון אינה יכולה לבוא לידי ביטוי ללא אריזה מתאימה, שתבטיח את עמידות המוצר בתנאי מזג אוויר קיצוניים ולטובתו המלאה של הלקוח.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן