כמה עולה לימודי הנדסה אזרחית

ההנדסה האזרחית בחוד החנית וכאבן היסוד של עולם הבנייה המודרני

הנדסה אזרחית היא תחום רחב ידיים ומגוון במיוחד, שהוא למעשה מה שרבים מאתנו מעלים במוחנו כשאנחנו חושבים על המילה מהנדס. תחום זה כולל תחת מטרייתו הרחבה את כל הבנייה, הפיתוח והתכנון שמטרתם היא מענה לצרכים היום יומיים השונים של הציבור הכללי במדינה. תחת קשת רחבה זו ניתן למצוא מהנדסים בתחום הכבישים והתשתיות, מהנדסי מים וסביבה וכמובן שגם מהנדסי בניין על שלל סוגיהם. המהנדס האזרחי הוא יותר מגורם מתכנן או מפתח, הוא מנהל בכיר לכל דבר ועניין כאשר תחת אחריותו נמצא פרוייקט הבנייה והתכנון מיום פתיחתו והיוזמה הראשונית ועד המעבר לידיים הציבוריות או הפרטיות בסופו של הפרויקט. בהתחשב לכך, ברור מדוע לימודי הנדסה האזרחית הם לימודים מבוקשים שסטודנטים רבים שואפים להגיע אליהם מדי שנה. מסלולי הלימוד השונים בענף זה כוללים הנדסת מבנים, הנדסת תשתיות, הנדסת ניהול הבניין, הנדסת תחבורה, הנדסת סביבה ומשאבי מים, וזה רק על קצה המזלג. הלימודים נמשכים במשך ארבע שנים, ובסופם מוכשר הסטודנט כבעל תואר בהנדסה אזרחית. אחת השאלות החשובות ביותר שכל סטודנט פוטנציאלי בתחום זה בוודאי שואל את עצמו היא כמה זה עולה. אנחנו כאן כדי לעזור.

כמה עולים לימודי הנדסה אזרחית ומהן האפשרויות השונות שלנו בתחום זה?

  • הנדסה אזרחית היא תחום שנלמד במיטב האוניברסיטאות, ובאופן טבעי אפשר להניח שברירת המחדל של
    כמה עולה לימודי הנדסה אזרחית?
    כמה עולה לימודי הנדסה אזרחית?

    מרבית הרוצים ללמוד תחום זה היא לבדוק את האפשרויות האוניברסיטאיות קודם כל. ובכן, שנת לימוד באוניברסיטה עולה כ-9,000 ₪, כשאורך הלימודים הוא ארבע שנים. האוניברסיטאות המובילות שמלמדות את התחום הזה ושחוזרות שוב ושוב כמוקדים מומלצים בו הן המרכז האוניברסיטאי באריאל והטכניון. באריאל מציעים לנו מגוון מסלולי הנדסה לתואר ראשון ושני, באווירה מתפתחת ומטפחת שמוציאה כמה מהמהנדסים הצעירים המבריקים ביותר במדינה. הטכניון, כמובן, מוכר לכולנו בתור המוקד האיכותי ביותר למקצועות ההנדסה השונים, כך שידוע שכאשר אנחנו מתקבלים ללימודי הנדסה בטכניון אנחנו מבטיחים לעצמנו בעז"ה השתלבות בתפקידי מפתח בעולם ההנדסה האזרחית עם סיום הלימודים.

  • אפשרות נוספת ללימודי ההנדסה האזרחית היא כמובן לימודים במכללה. מכללות רבות, כמו למשל מכללת ספיר והמכללה להנדסה סמי שמעון, מציעות מגוון מסלולים שמובילים אותנו לתואר ראשון בהנדסה אזרחית. בחלק מהמקרים המסלולים הללו מיועדים לחזרה למסגרת של תואר ראשון באוניברסיטה (כמו לדוגמה מספיר לאוניברסיטת בן גוריון), ובחלק אחר לתואר ראשון מלא במכללה. עם זאת, שכר הלימוד במכללה עומד על כפול משכ"ל אוניברסיטאי, כשהמחירים מתחילים ב-18,000 ₪ לשנה ויכולים להגיע גם ליותר מכך.

למצוא את המסגרת המתאימה לנו ביותר ולהזניק את עצמנו לראש פירמידת הבניין

הדבר החשוב ביותר שעלינו לעשות כשאנחנו עומדים בפני בחירה בלימודי הנדסה אזרחית הוא להבין מהי המסגרת האקדמאית המתאימה לנו ביותר. בין אם מדובר בלימודים אינטנסיביים בטכניון ובין אם מדובר באווירה רגועה יותר במכללת ספיר – נבין מה מתאים לנו ונכניס את עצמנו לעתיד שלנו בעולם העשיר של ההנדסה האזרחית.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן