כמה עולה לימודי הנדסה בגובה?

השאלה כמה עולה לימודי הנדסה בגובה מעניינת לא מעט אנשים אשר רוצים להתפתח בסביבת העבודה שלהם ולפתוח לעצמם דלתות בעולם התעשייה או הבנייה. חשוב להבין כי היום תקנות העבודה מחמירות הרבה יותר מאשר בעבר והאחריות של המעסיק גם היא גדולה יותר ממה שהיתה לו בעבר. לכן, אם חשבתם ללמוד הנדסה בגובה ושמעתם מסביבכם אנשים אשר מזלזלים בלימודים אלה (כמו למשל הוריכם או אנשים מהדור שלהם), תוכלו להסביר להם כי על פי התקנות, עובד בגובה חייב להיות בעל תעודה המתאימה לכך ואף יותר מזה, עליו לעבור מידי תקופה רענון על מנת שיוכל להמשיך לבצע את עבודתו.

לימודי הנדסה בגובה

לימודי הנדסה בגובה הם לימודים אשר מטרתם להכשיר את העובדים השונים לבצע עבודות בגבהים שונים. בין היתר, נזקקים לאישורים לעבודה בגובה עובדים על מלגזות, מפעילים עגורנים וכן עובדים אשר מסתובבים בגובה (כמו למשל על פיגומים). על העובדים להיות מקצועיים ומוכשרים לעבודה הנדרשת מהם ולכן מוסדות הלימוד מאפשרים ללמוד ולקבל תעודה אשר פותחת דלתות רבות בתחום.

עלות הלימודים

השאלה כמה עולים הלימודים היא תמיד רלוונטית ובוודאי כאשר אנו מודעים וחשופים לעלויות המחייה הגבוהות בארץ. עם זאת, רגע לפני שאנחנו בוחנים כמה עולים לנו הלימודים, חשוב שנבחן מה נוכל לעשות בזכות לימודי הנדסה בגובה ואלו דלתות ייפתחו בפנינו. פעמים רבות מדובר על פתיחה של עולם עבודה עשיר מאד, עולם עבודה שתמיד נדרשים לו עובדים ועולם אשר המשכורות בו יכולות לפרנס בכבוד.

לאחר ההקדמה הזו, יש להבין כי כל מוסד לימודים יכול לדרוש תשלום שכר לימוד שונה כאשר מה שהכי חשוב לבדוק הוא מה התעודה שתקבלו בסיום הלימודים ומי יהיה אחראי להעניק אותה. חשוב לשים לב כי התעודה היא זו שתפתח בפניכם את הדלתות, ואם יש לכם ספק לגביי איכות מוסד הלימודים, כדאי שתבדקו היטב את המקום, תשוחחו עם הבוגרים השונים וגם תנסו להבין מה דורשת מכם התעשייה.

פרמטר נוסף אשר יש לבדוק אותו בבירור אודות עלות הלימודים הוא כיצד תחיו בזמן הלימודים. אם אתם נדרשים לעזוב את העבודה כדי ללמוד, לשכור דירה משלכם או לנסוע מרחק רב ללימודים, יהיה עליכם להוסיף את העלויות השונות לעלויות שכר הלימוד. לעומת זאת, אם מתאפשר לכם להעביר את הלימודים ובו בזמן גם לעבוד או לגור אצל ההורים ולנסוע מרחק קצר ללימודים, כמובן שהמחיר המשוכלל שלהם יהיה זול בצורה משמעותית.

עבור קורסים המוכרים ע"י מוסדות המדינה, המחירים נעים בטווח של  2,000-  2,500 ש"ח, כאשר בחלק מהסכום משתתף המעסיק, במידה והקורס נעשה במסגרת העבודה.

שכר הלימוד יכול להשתנות וכמובן תנאי לימוד שונים ממוסד למוסד, ויש לחקור לעומק את כל מה שהוצג לפני שיוצאים לדרך לקבלת התעודה הרצויה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן