כמה עולה לימודי חשמלאי מוסמך

התמקצעות במערכות חשמל פותחת בפנינו עולם תעסוקה רווחי ואיכותי במיוחד שמתאים לרבים מאתנו

אחד הצרכים הבסיסיים והחשובים ביותר של החברה שבה אנחנו חיים, אם לא הצורך החשוב ביותר שמניע את החיים שלנו במידה הרבה ביותר, הוא הצורך במערכות חשמל איכותיות ותקינות. החיים שלנו תלויים לחלוטין במערכות החשמל שלנו – החל במערכות הביתיות המניעות את כלל המכשירים שמאפשרים לנו לחיות חיי בית מודרניים ותקינים, וכלה במערכות חשמל ענקיות וענפות בבתי חולים או במוסדות אחרים בקנה מידה גדול.

בהתחשב בכך, ברור מדוע אנשי המקצוע המטפלים, מתקנים, מתכננים ומקימים מערכות חשמל – שאנחנו מכירים בתור חשמלאים – הם אולי אנשי המקצוע החשובים ביותר שנמצאים בדרישה הגבוהה ביותר בחברה שלנו. אם אתם מעוניינים להפוך לחשמלאים, ותוהים מהם השלבים שעליכם לעבור לפני שתוכלו להיקרא חשמלאי, ומה תהיה העלות של כלל תהליך ההכשרה והלימודים, אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר ולתת לכם קצת מושג לגבי מסלולי הלימוד השונים והעלות הממוצעת של כל אחד מהמסלולים הללו.

כמה עולים הלימודים שהופכים אותנו לחשמלאים מוסמכים, ומהם השלבים שעלינו לעבור לפני עבודה כחשמלאי?

  • בשביל לעבוד בתור חשמלאי, אנחנו צריכים קודם כל ניסיון של לפחות שנתיים בעבודה מעשית עם מערכות חשמל שונות.לאחר שצברנו את הניסיון הזה בעבודה עם חשמלאים מוסמכים אחרים, אנחנו יכולים להשתלב באחת ממגוון המכללות שמציעות לנו לימודי חשמל ולהפוך לחשמלאים מעשיים, חשמלאים מוסמכים, הנדסאי חשמל או אפילו מהנדסי מערכות חשמל.

    כל אחד מהמסלולים הללו, כמובן, מיוצג במסלול אחר של לימודים, שאותו ניתן ללמוד במגוון רחב של מכללות ברחבי הארץ.

  • הלימודים הבסיסיים ביותר, שהמסיימים אותם מקבלים רישיון עבודה ותעודת הסמכה של משרד הכלכלה בתור חשמלאים מעשיים או מוסמכים, הם לימודי חשמל שמתקיימים במתכונת דו שבועית ונפרסים בדרך כלל על פני שנתיים.הלימודים הללו עולים, בממוצע, הרבה פחות משנת לימוד רגילה במכללה, והעלות שלהם עומדת על ממוצע של כ-10,000 ₪ בשנה. לימודים מתקדמים יותר, של הנדסאי או של מהנדס בתחום החשמל, יעלו כבר פחות או יותר כמו שנת לימודים רגילה במכללה, מחיר שיכול לנוע בין 20,000 ל-40,000 ₪ בממוצע לשנה.

    מאחר ולימודי ההנדסאי הם לימודים במתכונת מצומצמת יותר מלימודי המהנדס, הרי שמדובר גם במחיר נמוך יותר באופן ממוצע.

ההשקעה בלימודים היא השקעה שעלינו לבצע כך או כך – עדיף לבחור במקצוע שיש בו רווח לא קטן לאחר מכן

בשביל להבין את הרווחיות של עבודה בתור חשמלאי, נצלול טיפה למתמטיקה. משכורת ממוצעת של חשמלאים מעשיים היא כ-6,000 ₪ בחודש, ושל חשמלאים מוסמכים כ-9,000 ₪ בחודש.

חשוב לציין שמותר לנו לעבוד כחשמלאים מעשיים ומוסמכים גם בזמן הלימודים המתקדמים שלנו, וכך למעשה אנחנו יכולים להחזיר את ההשקעה שלנו בהסמכה שלנו כחשמלאים כבר לאחר ארבעה חודשים רצופים של עבודה בתחום. בשורה התחתונה, מדובר במקצוע רווחי במיוחד.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן