כמה עולה לימודי סיעוד?

תחום הסיעוד הוא אחד מתחומי העיסוק המשמעותיים ביותר והנחוצים ביותר בישראל כיום

תחום הסיעוד הוא אחד מתחומי העיסוק בהם הנחיצות רק עולה וגוברת עם כל שנה שעוברת. הסיבה לכך מובנת עבור מי שמבין בעולם הרפואה המודרני – עם כל שנה שעוברת, תוחלת החיים של האזרח הישראלי הממוצע עולה, מה שאומר שישנם הרבה יותר אנשים שזקוקים לשירותי סיעוד יום יומיים – בין אם מדובר בבתי החולים ובין אם מדובר במסגרות פרטיות. מי שבוחר ללמוד סיעוד למעשה מכניס את עצמו בדלת הראשית לתחום רפואי ראשון במעלה, שמוכיח את חשיבותו עבור כל אחד ואחד מאתנו בשלב כזה או אחר של חיינו – בין אם בצורך שלנו בשירותי סיעוד ובין אם בצורך של אדם קרוב אלינו. אבל עוד לפני שאפשר להתחיל לעבוד כאחים ואחיות סיעודיים במסגרות של בתי חולים, בתי אבות, דיור מוגן או אפילו כשירות פרטי בבית המטופל – צריך להשלים בהצלחה לימודי סיעוד, וכיום מדובר בלימודים אקדמיים לכל דבר ועניין. נכיר בצורה עמוקה יותר את מסגרת הלימודים הזאת, ונבין גם כמה לימודים אלה צריכים לעלות לכם.

כמה עולים לימודי סיעוד? במה תלוי המחיר הזה? מהן אפשרויות הלימודים השונות?

  • קצת על לימודי סיעוד – לימודי סיעוד הם לימודים שיכולים להתקיים במגוון מוסדות אקדמיים במדינת ישראל כיום. מרבית האוניברסיטאות מציעות מסגרת איכותית ומובילה של לימודי סיעוד – אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון וכן אוניברסיטת אריאל בשומרון. מעבר לכך, מגוון רחב של מכללות מציעות גם כן מסגרת של לימודי סיעוד – המרכז האקדמי רופין, המכללה האקדמית אשקלון, המכללה האקדמית צפת, בית הספר לסיעוד בבית החולים נצרת, בית הספר האקדמי לסיעוד בבית חולים תל השומר, מכללת רמת גן, האקדמית עמק יזרעאל, וכן בית הספר האקדמי דינה לסיעוד בפתח תקווה. לכל אחת מהמסגרות האלה יש יתרונות וחסרונות, והם נבדלים אחד מהשני בתנאי הקבלה ובמחיר – בו ניגע בהמשך.
  • איך מתקבלים? מבחינת תנאי קבלה, לימודי סיעוד באוניברסיטה דורשים ציון פסיכומטרי בהתאם לנקבע באותה השנה, וכן בגרות מלאה. במכללות מסוימות דורשים גם כן פסיכומטרי, אם כי בחלק מהמקרים ניתן להתקבל על בסיס בגרויות בלבד. מעבר לכך נדרשים קבלה של חיסונים מסוימים, היעדר רישום פלילי, ראיון אישי וכדומה. מבחינת תוכנית הלימודים – לימודי הסיעוד הנמשכים ארבע שנים כוללים לימודים קליניים ועיוניים גם יחד. החל במיומנויות בין אישיות וכלה באנטומיה ופסיכולוגיה, התחומים הנלמדים מיועדים כולם לתת לאח ולאחות את הכלים האיכותיים ביותר לטיפול בכל מטופל באשר הוא – בין אם מדובר במחלקות בבתי חולים ובין אם מדובר בקשישים בדיור מוגן.
  • כמה זה עולה? העלות של לימודי סיעוד תלויה, כמובן, במוסד הלימוד. מוסדות לימוד אוניברסיטאיים הם בעלי תעריך קבוע של שנת לימוד, שעומד על כ-10,000 ₪ בשנה (מעט יותר עם הוצאות של אגודת סטודנטים). עם זאת, במכללות השונים שנת לימוד יכולה לעלות הרבה יותר ולהגיע גם לאזור ה-25-30 אלף ₪ בשנה, אם כי בלימודי סיעוד לעתים ניתן למצוא מלגות שונות על חלק משכר הלימוד, וישנן גם מלגות שקשורות לציוני בגרות, ציון פסיכומטרי והישגים אקדמיים.

לימודי סיעוד איכותיים יכולים להוביל אתכם במהרה לעבודה שיכולה להיות רווחית למדי

כמו כל מקצוע איכותי אחר, תהליך הלימודים בתחום הסיעוד הוא לא קצר ולא זול – אבל בשורה התחתונה הוא יכול להיות מתגמל למדי. מי שמוכיח את עצמו לאורך זמן, ועובד במסגרת רווחית של עבודה כמו דיור מוגן או חברות סיעוד פרטיות – יכול להרוויח לא מעט כסף בתחום זה, מעבר לשליחות החשובה של עבודה עם אנשים שזקוקים לטיפול איכותי.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן