כמה עולה ללמוד אנגלית אונליין לעומת לימודים פרונטליים?

השפה האנגלית הגשימה במידה רבה את החזון שהיה לזמנהוף במאה שעברה עבור שפת האספרנטו – להיות שפה המתווכת בין דוברי שפות שונות ברחבי העולם. בין אם לשם תקשורת חברתית, ליצירת קשרים עסקיים או לתקשורת בעידן האינטרנט, זוהי השפה הנוחה ביותר לצפייה ולקריאת תכנים – הן לצורך בידור והן לצורך עבודה או מחקר.

קיימות שיטות רבות ללימוד השפה האנגלית: באמצעות ספרים, קלטות אודיו, לימודים אונליין באתרי אינטרנט שונים, קורסים פרונטליים אשר נערכים בכיתות ייעודיות ועוד. בארץ, בסיס השפה נלמד כבר בבית הספר היסודי עד התיכון, אך החומר הנלמד לרוב אינו מספיק כדי לאפשר שימוש יום-יומי באנגלית לתקשורת עם דוברי אנגלית או שפות אחרות. אין צורך לקחת משכנתא על מנת ללמוד את השפה, וניתן לשלב בין כמה אמצעים שונים על מנת להגיע לרמה טובה מספיק לניהול שיחה שוטפת. נשווה בקצרה בין הדרכים השונות ללימוד ונציין את העלות הממוצעת שלהן.

לימודי אנגלית פרונטליים

לימודי אנגלית

לימוד קורס אנגלית בקבוצה – קיימים בתי ספר מקצועיים בארץ,לדוגמה "ברלינגטון אינגליש" שיש לו פריסה ארצית, המציעים קורסים שונים ללימוד אנגלית, מרמה נמוכה לדוברי אנגלית בסיסית ועד לאנגלית מקצועית או עסקית. הקורסים השונים הם בני 50 עד 80 שעות, אורכים בממוצע שלושה חודשים לקורס (ישנם קורסים ארכוים יותר) ועלותם נעה בין 8,000-5,000 ש"ח, תלוי בסוג הקורס ובאורכו. היתרון הגדול בקורסים כאלה הוא יכולת התרגול כקבוצה ולמידה מטעויות של אחרים במהלך השיעור.

לימוד בעזרת שיעורים פרטיים – המכללות ובתי הספר המקצועיים השונים מציעים גם שיעורים פרטיים בהתאם לרמה האישית של כל תלמיד וליעדים אותם הוא רוצה להשיג. קורס פרטי עולה בין 4,000 ל- 10,000 ₪, והוא נמשך בין 20 שעות ל-50 שעות. היתרון של קורס כזה הוא היכולת לתרגל עם המורה בהתאם לרמה המדויקת שלך ולהתקדם משם, תוך השגת היעדים הספציפיים לך ולא לשאר התלמידים בכיתה. כמובן שניתן גם למצוא מורה פרטי לא במסגרת ואז המחיר הוא פר שיעור לפי דרישת המורה.

לימודי אנגלית אונליין

לימוד באינטרנט באמצעות משחקים – קיימים אתרים רבים באינטרנט המאפשרים ללמוד באמצעות משחק, את השפה לימודי אנגליתהאנגלית. רובם מתחילים מאנגלית בסיסית ומתקדמים משם לרמות מתקדמות יותר. הם מצוינים לתרגול לילדים ולמבוגרים, אך אינם מקנים את יכולות השפה הדרושות לניהול שיחה. בין האתרים הללו ניתן למצוא את:

● Piece of English Cake – אתר המציע משחקים ללימוד אנגלית בחינם.
● אתר "הכתבה" לשיפור אוצר המילים באנגלית – גם הוא מציע שיעורים בסיסיים בחינם.
● אתר "ללמוד אנגלית" שמרכז משחקים חינמיים מרחבי העולם ללימוד אנגלית.

דרכים נוספות ללימוד אנגלית

לימוד באמצעות קריאת עיתון קל באנגלית – מערכת העיתון של הג'רוזלם פוסט מוציאה גרסאות לייט – גרסה קלה וקצרה יותר של העיתון המלא, שנועדה לשמש לתרגול וללימוד אנגלית באמצעות קריאה. קיימות גרסאות לילדים, לבני נוער ולמבוגרים המתחילות מעשרות שקלים למנוי. ישנו גם שירות משלים המכונה לייט טוק ומוסיף אפשרות להתקשר ולדבר במשך שעה עם דוברי אנגלית על מנת לתרגל את השפה, בתשלום נוסף.

לימוד אנגלית על ידי ספרי לימוד או באמצעות קלטות אודיו (בשילוב אפליקציות לטלפון) – ניתן ללמוד את השפה גם באמצעות ספרים וקורסים מוקלטים. הספרים בתחום נעים מעשרים וחמישה שקלים ומעלה לספר, או החל משבעים שקלים לקורסים הכוללים קלטות או דיסקים וספר לימוד. חלקם מגיעים גם בפורמט 3MP כדי שניתן יהיה לשמוע אותם במכשיר IPOD, בנגן או באמצעות אפליקציה ייעודית בטלפון החכם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן