כמה עולה ללמוד למבחן תיאוריה?

לימודי תאוריה


הצלחה במבחן תיאוריה היא תנאי לקבלת רישיון רכב. במאמר הבא נסביר למה חשוב להכיר את התמרורים, כיצד לומדים למבחן וכמובן כמה זה עולה

מבחן תיאוריה הוא אחד החששות הגדולים ביותר של צעירים ומבוגרים המעוניינים לקבל רישיון נהיגה. רובנו פוגשים בצורך במבחן תיאוריה בגיל 16, אך לעיתים יש צורך במבחנים מן הסוג הזה גם בגילאים מבוגרים יותר כמו למשל בהנפקת רישיון נהיגה למשאית, רישיון לרכב משא וכן הלאה.

אי אפשר להוציא רישיון או אפילו לגשת למבחן מעשי ללא הצלחה במבחן תיאוריה. המבחן מתייחס לשורה ארוכה של נושאים ובין היתר בודק את הידע לגבי תמרורים, סימני דרך וכיו"ב. המבחן נחשב קשה בהשוואה למבדקים אחרים אולם ניתן לעבור אותו בהצלחה כאשר משקיעים בהכנה מוקדמת.

גורמים המשפיעים על המחיר

יש כמה דרכים ללמוד למבחן תיאוריה ולהכיר את התמרורים והנושאים השונים. בכל דרך לימודי תאוריה יש גורמים אחרים המשפיעים על המחיר:

א. בית ספר לנהיגה – זו הדרך המסורתית ללמוד למבחן תיאוריה. בדרך הזו נרשמים ללימודים בבית ספר לנהיגה, מגיעים לשיעורים ומקבלים חוברת הדרכה. היתרונות של למידה דרך בית ספר לנהיגה הם רמה גבוהה, ליווי אישי ומעורבות של אנשי מקצוע. לימודים דרך בית ספר לנהיגה מגבירים משמעותית את סיכויי ההצלחה במבחן. עם זאת, החיסרון הוא עלות גבוהה ביחס לאלטרנטיבות.לימודי תאוריה

ב. למידה עצמאית – בדרך של למידה עצמאית יכולים התלמידים לרכוש ספרים ולהשקיע את זמנם הפנוי בשינון החומר. זו למידה ממוקמת לומד המתבצעת ללא מגבלות זמן ומקום. הלומד יכול לעבור על הנושאים ועל הספרים בכל רגע פנוי, לבדוק את עצמו באמצעות מבחנים פנימיים ולהתקדם בקצב אישי. היתרונות של הדרך הזו ללמוד למבחן תיאוריה הם נוחות ומחיר נמוך, בעוד החיסרון הוא היעדר יכולת לפתור קשיים או לקבל משוב.

ג. אתרי אינטרנט – למידה למבחן תיאוריה דרך האינטרנט מציעה לא מעט יתרונות. ראשית, יש מגוון רחב של אתרי אינטרנט המציעים שיטות למידה מתקדמות. למידה מרחוק באמצעות האינטרנט גם היא אינה מוגבלת מבחינת זמן ומקום והיא ממוקדת בלומד. שנית, חלק מבתי הספר לנהיגה מאפשרים שילוב של למידה דרך האינטרנט יחד עם שיעורים פרונטליים. היתרון של למידה דרך האינטרנט הוא עלות נמוכה והחיסרון הוא חוסר אחידות ברמת התכנים בין האתרים השונים.

טווח מחירים

את מבחן התיאוריה עצמו ניתן לבצע רק באחד המרכזים הנמצאים ברחבי הארץ ומאושרים על ידי משרד התחבורה. מחיר אגרה רשמי למבחן נהיגה עיוני הוא 61 שקלים והמבחן נמשך 40 דקות. מבחינת עלות ההכנה עצמה, למידה דרך בתי ספר לנהיגה תעלה 100-200 ש"ח לשעה. רכישת ספרים ללמידה עצמאית תעלה סך הכל 60-300 ש"ח, בעוד למידה דרך האינטרנט יכולה להתבצע בחינם או בעלות של 10-50 ש"ח לצפייה חופשית בתכני כל שיעור.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן