כמה עולה לנו לחדש רהיט ישן?

בשנים האחרונות, אנשים רבים מבינים כי אם יש להם רהיט ישן, אולי לא כדאי לזרוק אותו לפח ולקנות במקומו רהיט חדש – אלא אולי כדאי לשקול ברצינות את הפתרון של חידוש רהיטים. באמצעות החידוש של הרהיטים, אתם יכולים להשתמש באותם רהיטים שוב שנים קדימה. יש לכך יתרונות רגשיים כי אם נקשרתם לרהיט מסוים אתם ממשיכים להשתמש בו. אולם, יש כמובן גם פוטנציאל כספי בנושא. בחלק ניכר מהמקרים, החידוש של הרהיטים הישנים הוא זול יותר מאשר ברכישה של רהיט חדש, ואם הם ישמשו אותנו עוד שנים רבות, זהו פתרון נוח ומשתלם. עם זאת, לא מדובר על עניין קבוע, וזה תלוי כמובן בכמה וכמה פרמטרים. בואו ונסקור כמה מהרהיטים שאפשר לחדש, נבין את טווח המחירים, ונבין מתי זה משתלם ומתי פחות.

המחירים של כלל הרהיטים

חידוש של שולחנות אוכל – אצל לא מעט משפחות רוצים לבצע חידוש רהיטים לשולחנות האוכל. שולחן האוכל הוא לעתים קרובות רהיט ותיק למדי, שנמצא אצל המשפחה כבר כמה עשורים, אך בסוף מגיע השלב שבו מבינים שהוא צבר כל כך הרבה לכלוכים, והוא מלא בשריטות, שכבר קשה להשתמש בו. מכאן ששוקלים כמובן לחדש אותו. אם מדובר על רהיט ישן שהוא קטן יחסית וזה שולחן עם מקום ל4-6 איש, המחיר יכול להיות בין 500 ל900 ש"ח. עבור שולחנות אוכל גדולים יותר, המחיר ינוע לרוב בין 1,000 ל1,500 ש"ח. כמובן שיש השפעות אפשריות שונות כגון סוג הגימור שתבחרו עבור השולחן, הצבע הסופי, ומשך הזמן שטיפולי החידוש יימשכו.

חידוש כסאות – כמובן שגם את הכסאות נרצה לחדש. אלו כנראה הרהיטים שנשחקים מהר יותר מכל רהיט אחר – אבל גם אם מדובר על רהיט ישן שאיננו כה יקר, עדיין נרצה לשחזר אותו ולשמור עליו! השחזור של כסא ינוע לרוב במחיר שבין 120 ל300 ש"ח – וזה תלוי כמובן בסוג המרכיבים של הכסא, בריפוד שלו, ובגודל שלו.

אז מה יותר משתלם?

אין כאן תשובת בית ספר. לפעמים יהיה משתלם יותר לחדש ולעתים יהיה משתלם יותר לקנות רהיט חדש-  ויש לבחון כל מקרה בפני עצמו.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן