כמה עולה לעבור דירה?

עוברים דירה

עוברים דירהלא עוברים דירה לפני שבוחנים את כל ההשלכות הכלכליות של המהלך. משפחות המעוניינות לעבור דירה נאלצות להתמודד עם הוצאות שונות מאשר סטודנטים, לדוגמא. מעבר דירה כרוך בהקצאה של משאבים, זמן וכסף. אפשר להחליט שעוברים דירה לקראת אירוע מיוחד, או פשוט לבצע זאת בתום תקופת השכירות. העלות של מעבר דירה כוללת גורמים רבים, ומערבת פרמטרים מגוונים.

הגורמים המשפיעים על המחיר

להלן הגורמים המרכזיים המשפיעים על העלות של מעבר דירה:

תקופה בשנה

אם עוברים דירה בקיץ משלמים יותר מאשר אם מבצעים פעולה דומה בחורף. הסיבה לכך היא ביקוש גבוה יותר עבור מעברי דירה והובלות בתקופת הקיץ. רוב העוברים מעדיפים לנצל את ימי השמש על מנת לעבור דירה, וכך להימנע מגשמים או רוחות סוערות שעלולים לעכב את התהליך.

שירותי אריזה

חברות מקצועיות מציעות שירותי אריזה בעלות הנעה סביב 800-1,800 ש"ח. המחיר של שירותי אריזה תלוי בסוג הקרטונים בהם משתמשים, במספר החדרים אותם יש לארוז ובפריקה. העלות הנמוכה ביותר היא עבור אריזה של דירת 2 חדרים, בעוד העלות הגבוהה היא באריזת דירות של 5 חדרים ומעלה עם קרטונים מרופדים להגנה על ציוד וחפצים שבירים.

הובלה

הוצאה על מעבר דירה מתייחסת בדרך כלל בעיקר אל שירותי ההובלה. ההובלה הזולה ביותר היא לדירה של חדר אחד ועד למרחק של 30 ק"מ, אך המחיר אינו כולל הובלה ללא מעלית, כמות ציוד גבוהה במיוחד ודירה בעלת נגישות בעייתית. כל אחד מהפרמטרים הללו משפיע על המחיר של הובלה, ולכן גם על עלות המעבר כולו. ההקצאה הנורמלית עבור הובלה נעה סביב אלפי שקלים, ומשתנה כאמור בהתאם לתנאים בשטח.

חיבור תשתיות

ההוצאות לא מסתיימות כשעוברים דירה, ומגיעים אל הנכס החדש עם חברת ההובלות. יש לקחת בחשבון את העלות של חיבורי תשתיות כגון מים, גז, חשמל וכדומה. יחד עם זאת, לא בכל הדירות יש צורך בהוצאות מן הסוג הזה. הדבר החשוב הוא לברר מראש לגבי עלות חיבורי תשתיות, ולבצע את ההתאמות הנדרשות.

חומרי גלם לשיפוץ או הכנה

כדאי לנצל את ההזדמנות כשעוברים דירה כדי לשפץ את הבית. מצד שני, שיפוץ כזה דורש רכישה של חומרי גלם כמו צבע, סיד, דבק, רהיטים ועוד.

ימי עבודה

מעבר דירה אידיאלי מתרחש ביום אחד בלבד. בפועל, יש מעברי דירה שאורכים ימים שלמים, ודורשים בזבוז ימי עבודה יקרים.

טווח מחירים

באופן כללי עשוי מעבר דירה להגיע לעלות של אלפי שקלים. אם עוברים דירה מבית קטן בחורף, עם מינימום של דרישות וללא צורך בהוצאות על חיבור תשתיות, שיפוץ ונטילת ימי חופש, ניתן לסיים את המעבר כולו במחיר של בערך 2,000 ש"ח. מנגד, מצב הפוך יביא להוצאה של 4,000 ₪, ומעלה עבור מעבר דירה סטנדטי.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן