כמה עולה לעשות התקן תוך רחמי

התקן תוך רחמי

התקן תוך רחמי הוא התקן נייד המותקן בגוף האישה לתקופת זמן שבין 3 ל-5 שנים, ומטרתו, בראש ובראשונה לסייע כאמצעי מניעה. נשים רבות, הסובלות מדימום וסתי רב,  משתמשות בו גם לצורך הפחתת הדימום. שימוש נוסף להתקן הוא כטיפול לנשים בגיל המעבר המקבלות טיפול הורמונלי.

למי מתאים השימוש בהתקן תוך רחמי

לפי הידוע היום, ההתקן התוך רחמי מתאים לשימוש לנשים בכל הגילאים, החל מקבלת המחזור החודשי ועד לגיל השלישי (בגיל זה, תכליתו להפחית את הדימום הוסתי). ההתקן מתאים במיוחד לשימוש על ידי נשים שמסיבה כזו או אחרת אינן משתמשות בגלולות. בין הסיבות לבעייתיות בנטילת גלולות נמנות קרישיות יתר ועישון. התקן תוך רחמי לא הוכח כמפחית פוריות לטווח ארוך ועל כן לא מסוכן לשימוש על ידי נשים שמתכננות להביא ילדים לאחר הפסקת השימוש בו.

סוגי התקנים תוך רחמיים

שני סוגי התקנים תוך רחמיים קיימים היום בשוק- "התקן נחושת T 380A" בעל פעילות קוטלת זרע ומונעת הפריה ארוכת טווח (עד כ-10 שנים) ו"התקן הורמונלי מירנה", המכיל את ההורמון לבונגסטרל, אשר תפקידו מלבד מניעת הריון גם להקל בדימום וסתי מוגבר ולהגן על רירית הרחם בעת טיפול הורמונלי בגיל המעבר. סוגים נוספים קיימים בכל סוג מהשניים שפורטו לעיל עם שינויים קטנים בין סוג לסוג.

מחירים שונים להתקנים שונים

מחירי ההתקנים חגים סביב כמה מאות שקלים. מחירם של סוגי התקן תוך רחמי שונים משתנה, וזה מושפע גם מאיכותו ומקופת החולים אליה אתן משתייכות (הקופות השונות מעניקות סבסוד על התקנים מסוגים שונים). התקן תוך רחמי מנחושת יעלה בין 280 ל-400 שקלים ואילו התקן הורמונלי יעלה כ-750 שקלים. הקופות השונות קובעות את התנאים השונים לזכאות לסבסוד במחיר, ועמידה בתנאים אלה תקנה לכם הנחה משמעותית במחירו.

יש להביא בחשבון את מכלול השיקולים הכרוכים בהחלטה על ההתקן הרצוי, וכמובן, לא לקבל אותה לבד

שימוש בהתקן ובחירת ההתקן המתאים, ככל החלטה רפואית הנוגעת לגוף שלכן, יש לקבל לאחר התייעצות מעמיקה עם רופא הנשים. במקביל, מומלץ להיות מודעות ליתרונות והחסרונות של סוגי ההתקנים השונים ולהגיע למפגש הגורלי, בו תקבלו את ההחלטה, לאחר שחקרתן עם עצמכן מה מתאים לכן באופן אישי וספציפי.

 

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן