כמה עולה לעשות חידוש רהיטים בסגנון וינטג'?

החזרה לסגנון העיצוב הישן היותר, שמזכיר נשכחות ושמרגיש לנו קצת כמו הבית של אבא ואימא, ולפעמים כמו הבית של סבא וסבתא, היא קונספט עיצובי מודרני שנהיה מוכר יותר ויותר בשנים האחרונות. במאמר שלפניכם נסביר על חידוש רהיטים וינטג' סטייל ועל האופנים השונים שבהם ניתן לבצע חידוש רהיטים מסוג זה. וינטג' הוא סגנון עיצוב מודרני השואב השראה מעיצוב ישן נושן.

מהם רהיטי וינטג'?

רהיטי וינטג' יכולים להיות מיוצרים חדשים לגמרי אך בסגנון עיצוב ישן נושן, או שלמעשה מדובר ברהיטים ממשיים מתקופות חיים אחרות, שנשתמרו עד היום. בחלק מהבתים המעוצבים בסגנון וינטג' ניתן יהיה למצוא ספות, כורסאות, ויטרינות ושאר רהיטים מעוצבים בסגנון של פעם, לא בגלל הסגנון שבו יוצרו אלא בגלל שנת הייצור שלהם. ריהוט וינטג' מתאפיין בעיצובי עץ בעיקר, ללא שילובי מתכות או זכוכית (למעט ויטרינות שבהן הזכוכית מהווה מרכיב חשוב ברהיט עצמו).

כיצד ניתן לבצע חידוש רהיטים בסגנון וינטג'?

ישנם כמה סוגי רהיטים שבהם ניתן לבצע חידוש רהיטים וינטג'. כאשר מדובר ברהיטי ישיבה כמו ספות או כורסאות, חידוש רהיטים מתבצע בעיקר על ידי ריפוד וכיסוי מחדש. בעוד שעץ הוא מרכיב שיכול להישמר בצורתו השלמה והמלאה לאורך שנים רבות וארוכות, הריפוד ושכבת הבד המחזיקה אותו בתוך הרהיט נתונים לבלאי מהיר הרבה יותר במרבית המקרים.

אלמנט נוסף של חידוש רהיטים וינטג' הוא חידוש מרכיבי עץ שונים. הלכה הרגל של הספה האהובה עליכם? גיליתם סדקים בוויטרינה הישנה שקיבלתם בירושה מסבתכם? החידוש שאותו אתם מחפשים יכלול תיקון של העץ הקיים ברהיט או החלפה מלאה של החלקים השונים שלו.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

כמו בכל עבודת תיקון, מחירו של כל תיקון נקבע בנפרד על ידי איש המקצוע המתקן אותו. כמובן שלכל איש מקצוע רמת מחירים משלו, כך שאחד הפרמטרים שמשפיעים על המחיר בצורה המשמעותית ביותר הוא איש המקצוע שאצלו תקבלו את שירות התיקון הנדרש.

פרמטר נוסף שמשפיע משמעותית על המחיר הוא עומק התיקון, היקף העבודה הנדרשת לביצוע עבודת חידוש רהיטים. וינטג' הוא תחום לא פשוט להתעסק איתו, מכיוון שלעתים החידוש כולל החלפה או ייצור מחדש של חלקים מעוטרים העשויים עץ, עבודה הדורשת עבודת יד מיומנת כך שהחלפת החלקים ברהיט לא תהיה מורגשת כלל.

טווח מחירים

לא ניתן לקבוע טווח מחירים אחיד לעבודות חידוש רהיטי וינטג', מכיוון שכל עבודה תלויה מאוד בעלות המקורית של הרהיט המתוקן ובהיקף העבודה הנדרש. עם זאת, ניתן לומר שתיקון רהיטים יכול לנוע בין מאה שקלים לכמה אלפי שקלים, בתלות ישירה באופי התיקון הדרוש. בכל מקרה, לפני שאתם סוגרים את העבודה, כדאי לקבל מספר הצעות מחיר מכמה מומחי חידוש רהיטים ולהשוות בין האיכות לבין גובה ההצעה שקיבלתם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן