כמה עולה לעשות ניתוח סינוסיטיס?

סינוסיטיס

סינוסיטיס היא מחלה שמטופלת בניתוח על ידי רופא מומחה לאף אוזן גרון. חשוב לזהות בזמן את התסמינים של סינוסיטיס וכדאי גם להכיר את הפרמטרים המשפיעים על המחיר. בנוסף, אפשר לחסוך בהוצאות באמצעות השתתפות של קופות החולים או חברות הביטוח הפרטיות.

מהו סינוסיטיס?

מחלת סינוסיטיס מתרחשת בחללי האוויר הנמצאים בגולגולת סביב חלל האף. ארבעת הסינוסים מחולקים בין המצח, הלחי, בין האף לעין ומאחורי האוזן והמחלה מתחילה בגלל הצטננות שגורמת גודש ודלקת של ריריות האף. כתוצאה מכך, יש כמה תסמינים שמזוהים עם סינוסיטיס וביניהם גודש באף, נזלת, ליחה, כאבי פנים וראש, ירידה בחוש הריח ולעיתים גם עייפות וחולשה או הרגשה כללית לא תקינה.

פרמטרים המשפיעים על מחיר הניתוח

אלו הפרמטרים העיקריים שיקבעו כמה יעלה לכם לבצע ניתוח סינוסיטיס בארץ:

א. מצב בריאותי – בשלב הראשון יש לבדוק את המצב הבריאותי הספציפי של המועמד לניתוח. קיימים מקרים שבהם מלבד ניתוח סינוסיטיס עצמו, יש צורך בהתערבות רפואית נוספת. התערבות כזו מעלה את המחיר והיא עשויה להשפיע על השתתפות קופת החולים.

ב. פוליסת ביטוח – בשלב השני ניתן לבדוק האם קופת החולים שמבטחת את המועמד לניתוח מכירה בו. אפשר גם להפעיל פוליסת ביטוח פרטית שנרכשת דרך חברות הביטוח השונות. ניתוח פרטי מבוצע במסגרת שירותי רפואה פרטיים בבתי חולים ברחבי הארץ, אבל על ידי מנתח פרטי שנמצא בהסכם עם קופות החולים וחברות הביטוח.

ג. תופעות לוואי – חולים בסיכון גבוה זקוקים לטיפול אנטיביוטי ממושך אחרי הניתוח. הטיפול נמשך 3 חודשים בממוצע והוא כרוך בהוצאות כספיות מסוימות. בנוסף, החזרה לשגרה מתחילה רק 7-14 ימים לאחר הניתוח וגם לזה יש משמעות כספית מסוימת.

טווח מחירים

ניתוח סינוסיטיס פרטי יעלה כמה אלפי שקלים לפחות, לעומת השתתפות עצמית של כמה מאות שקלים במידה ומבצעים אותו דרך קופות החולים או בהשתתפות חברות הביטוח הפרטיות. כמו כן, חשוב לציין שהמחיר לא אמור להוות פקטור משמעותי בהחלטה האם לבצע את הניתוח. המחלה עלולה להסתבך כאשר הזיהום מתפשט ויש לטפל בה בהקדם.

סינוסיטיס
סינוסיטיס

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן