כמה עולה לעשות ראסטות?

תסרוקת ראסטותראסטות הן הצהרה חברתית ותרבותית. יש להתייחס אל הראסטות בתור צורת ביטוי ייחודית, המאפשרת לצעירים, בני נוער ומבוגרים להביע העדפות אישיות. ראסטות הגיעו אלינו מיבשת אפריקה, אך ניתן למצוא מעריצים שלהן גם באמריקה, במזרח ואפילו באוסטרליה.

אי אפשר להתעלם מהמראה של הראסטות ומתשומת הלב שהן תופסות. בניגוד לאופנות טיפוח ועיצוב שיער אחרות, ראסטות מתאימות לגברים ונשים. הראסטות עמידות בפגעי מזג האוויר, וניתן לסדר אותן בדרכים שונות. מי שרוצה לעשות ראסטות בדרך כלל לא לוקח בחשבון את העלות הכלכלית ומתמקד בהשפעות החברתיות בלבד, אך מעניין לראות ממה מורכב המחיר.

מה המרכיבים המשפיעים על המחיר?

לא כל מספרה יודעת כיצד לעשות ראסטות. לקוחות המחפשים אחר איש מקצוע נשענים בדרך כלל על המלצות שעוברות מפה לאוזן, על סיפורים ועל מיתוסים. זו הסיבה המרכזית לכך שכדאי להכיר את המרכיבים המשפיעים על מחיר הראסטות:

א. מיקום – אפשר להזמין קליעת צמות או ראסטות אל הבית. זהו מרכיב משמעותי המשפיע על המחיר, משום שהעלות של ראסטות גדלה ככל שהמיקום רחוק יותר. העלות המינימאלית היא עבור ראסטות הנעשות במקום עצמו.
ב. קישוטים – כיום ניתן לבחור בין שורה ארוכה של קישוטים המצטרפים אל הראסטה. הקישוטים הם בצבעים וגדלים שונים, מחוברים אל הראסטה באמצעות סיכות ייעודיות, וניתן לגוון בעזרת את המראה הרגיל של ראסטה מסורתית.
ג. סוג השיער – שערות חלק יקשה על עשיית ראסטות, בעוד תלתלים או שיער יבש דווקא יקלו על הפעולה ויקצרו את הזמן הדרוש. ככל שסוג השיער מתאים יותר לעשיית ראסטות, כך ניתן יהיה ליהנות ממחירים נוחים. על מנת לדעת האם סוג השיער מתאים לראסטות יש להתייעץ עם איש מקצוע.

טווחי מחירים

חשוב להבחין בין צמות, חבלים וראסטות. למרות שבעיניים לא מיומנות התוצאה יכולה להיראות דומה, יש הבדל משמעותי בין קליעת צמות שמחירה 50-300 ש"ח לבין חבלים במחיר 150-250 ש"ח בהתאם לעובי ואורך השיער. הסקירה היא כללית ואינה מחייבת מבחינת מחירים מעשים, אך ניתן ללמוד מתוכה על טווח של 500-800 ש"ח עבור בניית ראסטות.
ראסטות עם תוספת שיער יעלו 800-1,300 ש"ח, תלוי באורך התוספת. סידור ותיקון של ראסטות קיימות יעלו 250-450 ש"ח, בעוד סידור ותיקון עם תוספות יכולים לעלות 500-1,000 ש"ח. מי שרוצה להתחיל בקטן יכול לבדוק אפשרות לעשות ראסטה אחת במחיר 20-40 ש"ח או ראסטה עם תוספת במחיר 40-60 ש"ח. ראסטה בודדת מתאימה בדרך כלל לנערות או לילדים צעירים אשר לא החליטו על סגנון מועדף.

לסיכום, מחירי ראסטות לא נקבעים רק על פי הביקוש אלא על פי מרכיבים רבים. חשוב לבחור היטב את האדם שעושה את הראסטה, לברר מראש לגבי ההוצאות, ולבדוק אפשרות למבצעים והטבות. אפשר ליהנות מהראסטה לאורך חודשים ארוכים, ולהשתמש בה לצורך יצירת מראה ייחודי ומקורי.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן