כמה עולה פינוי פסולת בניין?

מעוניינים לתאם שירותי פינוי פסולת בניין במחיר אטרקטיבי? כדאי שתדעו מה משפיע על המחיר ותכירו את המחירון המקובל בתחום

שירותי פינוי פסולת בניין ניתנים על ידי קבלנים מורשים. תפקידם של הקבלנים הוא לפנות את הפסולת לאתרי הטמנה המאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה. המשרד הוא גם זה שמעניק לקבלני הפינוי את הרישיון לעסוק בתחום.

החוק בישראל מחייב את פינוי הפסולת הנלווית לעבודות בניין בכל היקף. הוא מתיר פינוי פסולת בניין לאתרים ייעודיים בלבד והוא מתייחס גם לנושא של פינוי חומרים מסוכנים, פינוי פסולת רפואית, פינוי אשפה רטובה, פינוי גזם ושימוש בתחנת מעבר לפסולת לפני הובלתה לאתרי טיפול, מיחזור והטמנה.

פרמטרים המשפיעים על מחיר פינוי פסולת בניין

מחיר פינוי פסולת בניין מושפע ממספר גורמים קבועים שכדאי להכיר:

א. נגישות – אתרי בנייה שאינם נגישים למשאיות, מכולות או דחסנים מחייבים קבלני פינוי פסופינוי פסולת בנייןלת לגבות תוספת תשלום. הנגישות היא פקטור משמעותי בעלות המשוערת של מחיר פינוי פסולת בניין. ככל שהנגישות טובה יותר, כך צפוי מחיר הפינוי לרדת. יחד עם זאת, מבחינת החוק אין הבדל בחשיבות הפינוי. קבלן שיפוצים או בנייה נדרש לבצע את הפינוי מכל אתר ללא יוצא מן הכלל.

ב. חומרים מסוכנים – פינוי רגיל של פסולת בניין מתייחס לחומרים כגון חלקי בטון, ברזל, מתכת, זפת, פלסטיק, גבס, מרצפות, זכוכית, שיש, פלדה, עץ וכן הלאה. יחד עם זאת, בחלק מהמקרים יש צורך בפינוי של חומרים מסוכנים. עלות הפינוי של חומרים מסוכנים גבוהה בהשוואה לעלות הפינוי של חומרי בניין רגילים. פערי המחירים יכולים להגיע לעשרות אחוזים בכל פרויקט שיפוץ או בנייה.

ג. מכולה – השכרת מכולה מתומחרת בנפרד משירותי הפינוי. חשוב לשכור את המכולה כבר בשלב מוקדם של פרויקטים לשיפוץ או בנייה. המכולה מאפשרת דחיסה של הפסולת ומונעת לכלוך או הפרעה לציבור. החוק מחייב ביצוע פרויקטים בתחום השיפוצים והבנייה יחד עם מכולה יייעודית עבור הטמנת הפסולת. מומלץ לתאם השכרת פסולת מול קבלן מורשה לפינוי וכך לחסוך בהוצאות. עלות המכולה היא בדרך כלל לשבוע והיא נקבעת לפי קוב.

טווח מחירים

השכרת מכולה בגודל 7 קוב לפינוי פסולת למשך שבוע, כולל הובלה ופינוי, תעלה 700-850 ש"ח. מכולה של 9 קוב תעלה 800-900 ש"ח ומכולה של 17 קוב לפרויקטים גדולים תעלה 1,400-1,700 ש"ח. לצורך השוואה, השכרת שרוול לפינוי פסולת לשבוע ולבניין של עד 4 קומות תעלה 1,200-1,300 ש"ח ועוד 100-200 ש"ח לכל קומה נוספת.

המחיר לקוב עבור פינוי פסולת בניין לתוך מכולה, הובלתה לאתר פסולת מורשה והטמנתה הוא 80-120. השכרת טרקטור לפינוי פסולת הוא 1,200-1,600 ש"ח ליום עבודה והשכרת בובקט כולל נהג תעלה 1,000-1,250 ש"ח ליום עבודה. טווח מחירים זה יכול להתאים לקבלני ביצוע ולקוחות פרטיים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן