כמה עולה לפתוח חדר בריחה?

בניית חדרי בריחה

מהם ״חדרי בריחה״?

חדרי בריחה הם משחקי קווסט קבוצתיים במציאות. הרעיון הוא למצוא את הדרך החוצה מתוך חדר נעול, באמצעות פתרון חידות במסגרת סיפורית מסויימת. לצוות השחקנים, המונה בדרך כלל שניים עד ששה שחקנים, מוקבת שעה למציאת הדרך החוצה. הסיפור יכול להיות סביב קונספט של רוצח מטורף שנעל אתכם במרתף, ויש לכם שעה לברוח לפני שישוב, או משימה "להציל את העולם" מפצצת אטום או מווירוס קטלני, וכדומה. הקונספט מחייב עיצוב מוקפד על מנת שהשחקנים יקבלו תחושה של חלק אינטגרלי מהסיפור, ורצוי שהחידות תהיינה מורכבות ומאתגרות מצד אחד, אך הוגנות ופתירות במסגרת הזמן שהוקצב – מצד שני.

מהן העלויות?

חישובים שנעשו לגבי עלויות בניית חדרי בריחה, והכנסות מול הוצאות, הביאו למסקנה שלפיה כדי שהעסק ישתלם, דרוש יותר מחדר אחד. דהיינו הקמה והפעלה של חדר אחד בלבד – לא בטוח שיניבו רווחים כדאיים, אם בכלל. החישובים מבוססים, אפוא, על הערכת הכנסות והוצאות חודשיות של מתחם בן שני חדרים, שעובד שבעה ימים בשבוע.
ההכנסה הממוצעת למשחק היא כ-300 ₪, ואם בכל יום משוחקים בממוצע 8 משחקים במשך 30 ימים – אזי ההכנסה החודשית הממוצעת לשני חדרים תהיה כ-144,000 ₪. עד כאן ההכנסה משוערת. ועתה – בניית חדרי בריחהלהוצאות:
עלויות בניית חדרי בריחה תלויות בראש ובראשונה בגודל החדר וברמת התפאורה והאיבזור. יש לקחת בחשבון את דמי השכירות (בהנחה שלא מדובר בנכס בבעלותכם כמובן), התלויים במיקום. דמי השכירות במקום מבוקש עשויים להגיע לסכום של כמה אלפי ש״ח לחודש.
הדבר השני: תאורה, תפאורה ואיבזור החדר, כאשר כאן עשוי להיות שוני מהותי מחדר לחדר. עלויות הקמה של חדר שבו הותקנו למשל מכשירים אלקטרוניים ותפאורה מתוחכמת, עשויות להגיע בקלות גם למאה אלף ש״ח ויותר. עיצוב צנוע יותר עשוי אף הוא להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים.
יחד עם זאת יש לזכור שעלויות בניית חדרי בריחה הן חד פעמיות. ההוצאות הגדולות הן דווקא ההוצאות השוטפות: עלויות תחזוקה, שיפוצים תכופים, שכר עובדים, וכיו״ב.
הוצאות נוספות הן הוצאות פרסום ויחסי ציבור. כל עסק חדש חייב פירסום, ומדובר בעלויות בלתי מבוטלות שיש לקחתן החשבון.

תכנון נכון

כמו בכל הקמת עסק חדש, ה״סוד״ טמון בתיכנון נכון: לפני הכל יש לעשות סקר שוק ולבדוק צרכים, היצע וביקוש קיימים, ומשם להתקדם לשלב התוכנית העסקית, וככל שהתוכנית תהיה מפורטת יותר – כך תפחתנה ה״הפתעות״ שבדרך.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן