כמה עולה לפתח אפליקציה

פיתוח אפליקציות מובייל – עולם של הצלחה בתחום ההייטק

לפני כמה שנים אפשר היה להגיד שעולם אפליקציות המובייל הוא העתיד של עולם התכנות. כיום אמירה זו כבר לא לחלוטין נכונה – כי אפליקציות המובייל הן ההווה והן כאן כדי להישאר. כל אחד ואחד מאתנו משתמש בכל כך הרבה אפליקציות בחיי היום יום שלנו עד שקשה למנות את כולן. החל מאפליקציות סלולאריות של שירותים בסיסיים כמו מייל או הודעות, דרך רשתות חברתיות שתופסות נתח עצום משוק האפליקציות והאינטרנט, וכלה במשחקים ובאפליקציות פנאי שבהן אנחנו מבלים את הזמנים המתים בבית או באוטובוס. אפליקציות המובייל הן כבר מזמן לא נישה קטנה בעולם ההייטק – כיום פיתוח אפליקציות הוא אחד מתחומי העבודה המובילים בעולם התכנות, כשמיטב המוחות בתחום זה משקיעים מרץ רב בפיתוח האפליקציה הגדולה הבאה. רבים מאתנו נמשכים לעולם האפליקציות, ובטוחים שיש לנו את הרעיון הגדול הבא לאפליקציה שמיליונים יורדיו למכשירים האישיים שלהם. אסור לזלזל בחלומות כאלה – הרי כמעט כל שבוע אנחנו רואים עוד אפליקציה קטנה או גדולה שאנחנו לא מבינים כיצד לא הייתה לנו בטלפון לפני כן. אבל בשביל לפתח אפליקציה דרוש יותר מרעיון טוב – צריך הרבה מאוד ידע ותכנות אינטנסיבי ומותאם מובייל, ועבודה גם בתחומים האחרים שמרכיבים אפליקציית מובייל. אז ננסה לתמחר זאת עבורכם – כמה עולה פיתוח אפליקציות מקצה לקצה?

כמה עולה לפתח אפליקציה

אז כמה עולה פיתוח אפליקציה? מחירים משתנים בהתאם לכל צורך

חשוב להדגיש שאין מחיר מחירון בעולם זה, מאחר ומחיר של פיתוח אפליקציה נע בהתאם לסוג וגודל האפליקציה ולידע והעבודה שאתם מביאים אתכם.

  • בתהליך של פיתוח אפליקציה בכל מקרה נחוץ לכם צוות איכותי של אנשי מקצוע בתחום המובייל. זה מתחיל במתכנתים – בשביל אפליקציה איכותית נדרשים לפחות שני מתכנתים ומשהו כמו תשעה שבועות עבודה נטו (40 שעות עבודה בשבוע למתכנת). בנוסף נדרשים מעצב וארט דירקטור שעובדים במשרה חלקית (כ-10 שעות עבודה בשבוע לערך). תוסיפו לכך מנהל לקוח ומנהל מוצר (גם כן 10 שעות) ותקבלו צוות שעובד כ-120 שעות עבודה בשבוע. בחישוב שכר ממוצע לתשעה שבועות – אנחנו מדברים על משהו כמו 120-150 אלף דולר.
  • זהו כמובן מחיר בסיסי וגס ואי אפשר לכלול בכך את כל האפליקציות שניתן לפתח. אם יש לכם ידע בסיסי בתכנות בפני עצמכם – תוכלו לעשות הרבה מהעבודה בעצמכם בזמנכם האישי. בכל מקרה, תצטרכו שיווק ומנהלי מוצר בשביל להוציא את האפליקציה שלכם החוצה. אם את התכנות אתם עושים בעצמכם, לרוב יידרש משהו כמו 50 אלף דולר כדי להיכנס בצורה תחרותית לעולם האפליקציות.

פיתוח אפליקציות – רווחי במיוחד ביחס של השקעה מול רווח אפשרי

ביחס לעולם ההייטק, פיתוח אפליקציות בסיסי הוא זול ברמת הפרוטות. עם זאת, הרווח האפשרי הוא עצום – בוודאי באפליקציות גדולות ומושקעות יותר. אם אתם מתקשים להאמין, קחו כדוגמא את הסיפור של waze – חבורת ישראלים שפיתחו אפליקציה שהפכה לאפליקציית הניווט השנייה בגדולה בעולם, ונרכשה על ידי גוגל בכמעט מיליארד דולרים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן