כמה עולה לקנות אקווריום?

כמה עולה אקווריום?

החלטתם שאתם מעוניינים לקנות אקווריום, ולטפח לעצמכם שמורת דגים נהדרת בתוך הבית, המשרד, מקום העבודה, וכיו"ב. כמו כל הוצאה בחיים – גם העלות של רכישת האקווריום יכולה להשתנות, בהתאם לקריטריונים מסוימים. יש לזכור שיש קשר ישיר בין האיכות של האקווריום לבין העלות שלו, אם כי לא תמיד חובה לבחור באקווריום היקר ביותר, ויש לעתים שיקולים גם של נוחות וסוג הדגים שאתם מתכוונים לגדל באקווריום, שמשפיעים לא מעט על המחיר.כמה עולה אקווריום?

איך תדעו כמה האקווריום יעלה?

סוג המים – עליכם תמיד לשאול את עצמכם, האם אתם מעוניינים באקווריום של מים מתוקים, או מים מלוחים. אקווריום של מים מתוקים נחשב לנפוץ יותר, ומאחר שמערכת הסינון שלו היא פשוטה יותר – הוא גם עולה פחות. האקווריום למים המלוחים דורש מערכות מרוכבות יותר לקביעת רמת המליחות, ולכן גם מחירו גבוה. מאחר שממילא גידול של דגי מים מלוחים נחשב מורכב יותר, עדיף לבחור באקווריום המים המתוקים אם אתם מגדלים מתחילים.

הפילטר – הפילטר של האקווריום שלכם, ישפיע לא מעט על המחיר שלו. קיימים פילטרים זולים מאד מספוג, שעלותם כמה עשרות שקלים בודדים – וישנם גם פילטרים יקרים ואיכותיים יותר. בבחירת הפילטר עבור אקווריום, כדאי שלא להתפשר, ולבחור בפילטרים היקרים יותר, שיספקו איכות חיים גבוהה יותר לדגים.

הדגים – אתם לא מתכוונים להציב אקווריום ריק, אלא למלא אותו בדגים. גם הדגים עולים כסף, ולרוב ככל שהם נדירים יותר ומיוחדים יותר מחירם עולה. לכן, אם אתם מגדלים מתחילים, אפשר להתחיל דווקא בדגים הפשוטים, הנפוצים שגם קל לגדל, והמחיר שלהם איננו גבוה מידי.

מה החשבון הסופי?

אז כמה יעלה לנו בסוף לקנות אקווריום? כאמור, טווח המחירים עצמו רחב למדי ותלוי בלא מעט קריטריונים. האקווריומים הזולים ביותר, עולים בין 300 ל500 ש"ח. אקווריום ממוצע עולה בין 1,000 ל2,000 ש"ח, בעוד שהאקווריומים היקרים והמורכבים ביותר, יכולים גם לעלות יותר מ4,000 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן