כמה עולה לרכוש חליפות גלישה?

כל חובב גלישה יודע שחליפת הגלישה היא מוצר מאוד מגוון שיכול לשמש למטרות וסגנונות שונים של גלישה ושייט. חליפות גלישה יכולות להיות עשויות מחומרים שונים שמותאמים לתנאים השונים של פעילות הספורט הימי המאתגרת. במידה ואתם חדשים בכל מה שנוגע לתחום הגלישה, עליכם קודם כל לדעת ברמה הבסיסית כיצד למצוא את חליפת הגלישה האידיאלית עבורכם. באמצעות המדריך המזורז הבא, תוכלו לברר זאת.

סוגים שונים של חליפות גלישה

כאמור, ישנו מגוון רחב של חליפות גלישה שונות שזמין עבורכם, אז כדאי להכיר קצת את הדגשים שנוגעים לכל סוג. חליפת שורטי היא חליפת גלישה בעלת שרוולים קצרים לידיים ולרגליים, שמשמשת גולשים בעונות מעבר ומתאימה גם למבני גוף מלאים יותר. חליפת השורטי ידועה גם בשמות "חליפת אביב" או ספרינגסוט (spring suit). לעומתה, ישנה חליפת הסטימר, בעלת שרוולים ארוכים בכל הגפיים, המספקת בידוד מירבי בתנאי קור. החיסרון של חליפת הסטימר הוא שהיא מגבילה את תנועת הגלשן.

ישנה גם חליפת שרוול קצר, שמספקת קצת יותר טווח תנועה מחליפה מלאה. באמצעות החליפה הזו תוכלו להניע את הזרועות יותר בקלות, כאשר מדובר בפעולה חשובה עבור כל גולש. חליפת גלישה נוספת בסגנון הזה היא לונג ג'ון, שמורכבת ממכנס ארוך וגופיה, כך ששרירי הכתפיים משוחררים לחלוטין לתנועה. שורט ג'ון מספקת יותר חופש תנועה בכך שהיא מקצרת גם את המכנס, בנוסף לגופיה.

עובי חליפת הגלישה והחומר ממנו היא עשויה

עבור גולשים, העובי של חליפות גלישה משחק תפקיד משמעותי. לעובי החליפה יש השפעה ישירה על בידוד גופו של הגולש מהסביבה החיצונית, במקרה הזה מדובר במים בטמפרטורה נמוכה מואד. ככל שחליפת הגלישה תהיה עבה יותר, כך היא תשמור על גופכם בצורה טובה יותר נגד הקור, אבל עדיין תספק הרבה פחות טווח תנועה. חליפות הגלישה נוטות להתחיל בעובי של חצי מילימטר, כאשר בארץ העובי הפופולרי ביותר נחשב להיות 3 מ"מ בפלג הגוף העליון, לצד 2 מ"מ באזורי הגפיים.
במדינות בהן הקור נוטה להיות קיצוני יותר ממה שמוכר לנו כאן בארץ, כמו לדוגמה אירלנד או קנדה, חליפות גלישה יכולות להגיע לעובי של 5 מ"מ ואפילו מעבר לכך, לצד העובדה שלובשים גם כפפות, נעליים וכובע שמסייעים לשמור על חום הגוף.
מבחינת החומר שבו משתמשים לצורך ייצור חליפות גלישה, ניאופרן הוא גומי סינטטי שיכול לשמר את גמישותו בטווח טמפרטורות גדול. הניאופרן מעורבב עם שלל חומרים שונים על מנת לייצר חליפות גלישה בעלי יחס בידוד, עמידות וגמישות שונים. לאחר ערבוב החומרים, הניאופרן נאפה ומתגבש לבלוק יציב, שאותו חותכים לרצועות בהתאם בעובי הרצוי.

חליפות גלישה מגיעות במחירים שונים בהתאם לאיכות החומרים, עובי החליפה וסוגה, ניתן למצוא חליפות בטווחי מחיר של בין 300 ₪ ל- 1,700 ₪. אם החלטתם להצטרף להמוני ישראלים שכבר נשבו בקסם הגלישה, התחילו מרכישה של כל הציוד המתאים. תוכלו להיעזר במדריך זה על מנת להבין מה תהייה הבחירה האידיאלית עבורכם כאשר אתם ניגשים לרגוש את חליפת הגלישה שלכם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן