כמה עולה לרכוש מערכות הגברה?

מערכות הגברה
מערכות הגברה
מערכות הגברה

במידה ואתם עסק שפועל בתחום הבידור, או שאתם מעוניינים להקים אולם אירועים, אולם כנסים, וכיו"ב – או שאתם מקיימים מופעי בידור ונודדים ממקום למקום, חשוב מאד שתמיד תהיה לכם מערכת הגברה שתוכלו לסמוך עליה. יש לזכור כי התפקיד של מערכות הגברה איננו אך ורק להגביר את עוצמת השמע. המערכות צריכות גם שאיכות השמע תהיה גבוהה מאד, ומכאן עולה הצורך לרכוש ציוד מקצועי באופן קבוע, ולא להסתמך על ציוד של מישהו אחר או לפנות בכל פעם לפתרון של השכרה. אז כמה יעלה לכם לקנות מערכת הגברה טובה ויציבה  שתשמש אתכם לאורך זמן?

כל המחירים שכדאי להכיר

  • ניידת או נייחת? – כדאי קודם כל לברר האם אתם מחפשים מערכות הגברה ניידות או מערכות נייחות. המערכות הניידות, שנקראות גם בידוריות, קלות יותר לשינוע, והן כוללות גם ציוד בסיסי יותר-  רמקול אחד, מיקסר פשוט, מיקרופון וחיבור למחשב. כמובן שמערכות נייחות כוללות יותר מיקרופונים וגם ציוד איכותי יותר, ומכאן המחיר שלהן גבוה פי כמה, וההפרשים כאן הם משמעותיים מאד.
  • חברה מייצרת – יש הבדל משמעותי מאד בין מערכות הגברה של יצרניות אנונימיות שאיש כמעט לא שמע עליהן, לבין מערכות של החברות המובילות ביותר בעולם. יש לזכור שאמנם יש פירמות ומותגים שנחשבים יקרים מאד, אך לרוב יש לכך סיבה טובה – המותגים הלל והרוויחו את שמם הטוב בכות איכות הסאונד הגבוהה. עליכם לשאול עד כמה איכות וגם האחריות על המוצר הם חשובים מבחינתכם, ולהבין שהדבר משפיע על המחיר.
  • מערכת כוללת? – האם אתם מחשפים מערכת הגברה שתכלול בתוכה את כל הרכיבים, או שאתם תרכיבו את המערכת טלאים טלאים? אמנם מבחירת רכיבים שונים אפשר למצוא מבצעים – אבל במערכת כוללת אתם מקבלים רכיבים שמתפקדים יותר טוב אחד עם השני.

אז מהם המחירים המקובלים?

עבור מערכות בסיסיות ניידות המחירים נעים בין 1,200 ל3,000 ש"ח – תלוי גם עד כמה המערכת משוכללת ומתקדמת. במערכות הגברה נייחות, המחירים כבר גבוהים פי כמה – הם מתחילים ב9,000 ש"ח, ויכולים לעלות גם עשרות אלפי שקלים – תלוי בגודל המתחם וסוג המערכת.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן