כמה עולה לרצף את הבית?

ריצוףשוק השיפוץ והבניה הוא שוק עמוס בנותני שירות ובמוכרים אשר ישמחו לעמוד לשרותכם. אחת האמרות המוכרות ביותר על הבנייה והשיפוץ היא שכולם יודעים עם כמה כסף הם נכנסים לפרויקט, אך אף אחד לא יודע להעריך כמה הוא יעלה לו. על מנת לעשות סדר בדברים ולמנוע מכם הפתעות ננסה לענות על השאלה "כמה עולה לרצף את הבית".

עלות הקרמיקה

כאשר אנו שואלים כמה עולה לרצף את הבית אנו צריכים להבין כי מדובר בשני מרכיבים עיקריים אשר משפיעים על העלות הסופית. המרכיב הראשון הוא עלות החומר והמרכיב השני הוא עלות העבודה כאשר מומלץ לזכור כי לא תמיד מה שזול בהתחלה זול גם בסופו של דבר. כאשר אנו באים לבחור קרמיקה חשוב שנסתכל על מספר נקודות חשובות שיכולות לעשות את ההבדל במחיר ובתוצאה הסופית אותה נקבל:

  • היכן הולכת להיות הקרמיקה- אם אתם מתכננים לשים בחדרים פרקט או שטיח מקיר לקיר, תוכלו לבקש קרמיקה בעלות נמוכה אשר פחות מעוצבת כיוון שגם ככה אף אחד לא רואה אותה.
  • חשבו על הפרטים הקטנים- לעתים שילובים קטנים בתוך הקרמיקה יכולים לתת לכם מענה מעוצב יותר מאשר בחירה של קרמיקה יקרה. כלומר, אם תרצו לשלב בריצוף מספר אריחים צבעוניים או לשים אריחים מעוצבים על הקירות, תוכלו לקבל מראה מעוצב במחיר קטן לעומת בחירה של קרמיקה יקרה לכל החלל.
  • החליטו על התקציב מראש- יכול להיות שהתקציב שלכם גדול או קטן, מה שחשוב הוא לדעת מה התקציב לפני שיוצאים לבחור את הפרטים הקטנים.
  • היו פתוחים ליצירתיות- אם אתם מעוניינים להשיג תוצאה של עיצוב ברמה גבוהה תוך שמירה על התקציב שלכם, תוכלו להיות פתוחים לרעיונות כמו למשל להנחת אריחים באלכסון, שילוב צבעים שונים על חלק משטח הריצוף ועוד. 

עלות הקרמיקה יכולה לנוע בין 50-100 ₪ למ"ר, תלוי בגודל ובמיקום. אריחים רגילים יעלו בדר"כ בין 50-70 ₪, אריחי קיר יעלו בין 60-90 ₪ ומחיר אריחי מדרגות הוא בסביבות ה-40 ₪ ליחידה.  כמובן שהמחירים יכולים להשתנות בהתאם לסוג ויצרן האריחים.

עלות עבודת הריצוף

המרכיב השני אשר משפיע על עלות ריצוף הבית הוא עלות העבודה. עלות העבודה כמובן משתנה בין בית לבית וניתן לשער שהנחת קרמיקה לבית גדול תהיה זולה יותר למטר מאשר הנחה לבית קטן כיוון שבאותה ההזדמנות שאנשי המקצוע מגיעים הם יכולים לבצע יותר עבודה (ולהתעסק פחות בחיפוש אחר עבודה או הגעה ממקום למקום). עם זאת, יכול להיות שתקבלו הצעות מחיר שונות עבור העבודה ומה שחשוב לבדוק הוא את העבודות שביצעו העובדים עד כה.

מומלץ לבחון היכן עבדו העובדים, לדבר עם לקוחות מהעבר, אם אפשר אז לראות את העבודה שלהם וכן לבחון האם הם יכולים להגיע לעבוד בלוחות הזמנים המתבקשים מהם וכן לבחון האם הם נוטים לעמוד בו או לא.

עלות עבודת הריצוף גמישה ותלויה באופן ישיר בגורם המבצע אותה, אך טווח המחירים המומלץ נע בין 80-180₪ (לפני מע"מ) למטר רבוע, ומשתנה בהתאם לעבודה הנדרשת וגודל האריחים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן