כמה עולה לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי טוב?

עורך דין פלילי

עורך דין מיומן ומנוסה הוא הגורם הנחוץ לאדם הנקלע לצרה. אם המשטרה עצרה אדם מסוים כיוון שהוא חשוד בביצוע מעשה פלילי, הדבר הראשון שעליו לעשות הוא לשכור את שירותיו של עורך דין בעל ידע בתחום הספציפי כדי שילווה אותו וייעץ לו על הנתיב הנכון במצב שנוצר.

עורך דין פלילי

אחד מתחומי הפעילות המורכבים והמסובכים ביותר בתחום המשפטי הוא הנושא הפלילי. עורכי הדין העוסקים בתחום זה מטפלים בחשודים שנעצרו עקב עבירות הקשורות לסמים, עבירות אלימות, רישום פלילי, עבריינות נוער וקטינים, ייעוץ בטרם חקירה משטרתית, גניבת נשק, עבירות רכוש, מחיקת רישום פלילי ונושאים רבים נוספים. הוא זה שמייצג את החשוד מול המשטרה ומול בתי המשפט אם התיק יגיע לדיון משפטי.

בחירת עורך דין

הדרך הנכונה ביותר לבחירת עורך דין היא לקבל המלצות מאנשים ששכרו את שירותיו בתחום ספציפי זה, שממליצים על השירות המקצועי שלו, על היותו יעיל, אחראי ועושה כל שניתן כדי לעזור ללקוחותיו להיחלץ מהצרה. אפשר לבדוק גם באינטרנט ולחפש חוות דעת על גורם זה או אחר ולהתרשם מהמידע של הלקוחות השונים, כדי לקבל החלטה אם כדאי לשכור את שירותיו .

עורך דין פלילי
עורך דין פלילי

עורך דין פלילי מקצועי

ככל שמדובר בעורך דין ותיק שטיפל בתיקים פליליים רבים, כך יש לו ידע רחב יותר. הוא מכיר את התנהלותה של המשטרה ואת אופן החשיבה של השופטים. הוא בוחן פסקי דין שנפסקו בבתי המשפט ברחבי הארץ בסוגיות דומות ומנצל את התקדימים הללו עבור לקוחותיו. כך אם השופט יפסוק על עונש חמור, עורך דין יוכל לבקש הפחתה משמעותית בתקופת המעצר ובעונשים נוספים אם יוחלט עליהם.

אם מדובר בנערים שמעדו פעם אחת או פעמיים, המגמה של בתי המשפט היא לאפשר להם לקבל טיפולים פסיכולוגיים ואחרים כדי לנסות ולהחזיר אותם לדרך הישר, לפני שהם מדרדרים לתחום העבריינות ויהיה קשה מאד להוציא אותם משם.

על פי המקרה, עורך הדין מבקש למחוק את האישום הפלילי לאור העובדה שנתון זה יכביד על החשוד בצמתים שונים של חייו, זה עלול למנוע ממנו להיכנס למקום עבודה מסוים, לשכור דירה, להיות חייל מן המניין ועוד.

אם מגיעים להליך משפטי, עורך הדין עושה כל שניתן כדי להציג את הצדדים החיוביים של הנאשם כדי להקל עליו ולהמתיק את עונשו במיוחד אם זה אדם שמעד באופן חד פעמי וכבר הבין עד כמה חמורים מעשיו.

שכר טרחת עורך דין פלילי

הסיכום על גובה שכר הטרחה צריך להיסגר מראש כדי שבמהלך ההליך לא יהיו הפתעות והצד השני לא יוכל לעמוד בעלויות הכבדות.

דוגמאות לעלויות השונות

עמלת עורך דין פלילי נעה בין 15-10 אחוז מערך התביעה.

שעות ייעוץ – 600-500 ₪

הכנת כתב הרשאה כללי – 450-420 ₪.

כתב אישום בעוון גרימת מוות בבית משפט השלום כ – 5.300 ₪

שחרור בערבות 650-600 ₪.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן