כמה עולה לשכור חברת ניהול ואחזקה?

ניהול ואחזקת מבנים

חברת ניהול ואחזקה מציעה מגוון רחב של שירותים עבור בעלי בתים ודירות, מבנים משותפים, משרדים ועסקים. השירות העיקרי הניתן על ידי חברת ניהול ואחזקה הוא ניקיון. אפשר לתאם את שירותי הניקיון בהתאם לצרכי הלקוח ולחסוך זמן והוצאות. שירותי אחזקה ניתנים מסביב לשעון ומבוצעים על ידי אנשי מקצוע מנוסים. צוות האחזקה זמין עבור לקוחות פרטיים ועסקיים ויש לו את הידע הדרוש לטפל גם בבעיות טכניות.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

ניהול ואחזקה

יש מספר גורמים הקובעים כמה עולה לשכור חברת ניהול ואחזקה:

א. סוג השירות – הפרמטר המרכזי הוא סוג השירות שמתאמים מול חברת אחזקה. אפשר להתחיל בשירותי ניקיון בסיסיים, להמשיך עם הדברה תקופתית או לבקש גם טיפול שוטף במעליות, חדרי מדרגות, משרדים ודירות. סוג השירות קובע לכמה זמן יגיעו העובדים בכל פעם ובאיזה ציוד הם ישתמשו. באופן עקרוני, מומלץ לתאם את סוג השירות רק לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע והשוואת מחירים יסודית.

ב. תקופת ההסכם – חברות ניהול ואחזקה נוטות לגבות מחירים נמוכים יותר ככל שתקופת ההסכם עולה. שירותי ניקיון חד פעמיים יהיו יקרים בהשוואה לשירותי ניקיון שנקבעים לאורך שבועות וחודשים. תקופת ההסכם גם מאפשרת שיפור ברמת המקצועיות של הצוות והיכרות מעשית עם דרישות הלקוח.

ג. סוג הנכס – כאן מדובר על ההבדל בין ניקיון ואחזקת משרדים לבין שירותים המיועדים לבעלי בתים ודירות. בנוסף, יש פערי מחירים בין שירותי חברת ניהול ואחזקה בבניין של 3 קומות לבין שירות דומה במגדל משרדים או בניין רב-קומות יוקרתי.

טווח מחירים

כדאי לבצע השוואת מחירים לפני שחותמים על חוזה מול חברת ניהול ואחזקה, אך חשוב לא פחות להכיר את העלויות הממוצעות בענף. ניקיון חד פעמי של משרדים ואולמות לדוגמא יעלה 7.5-10 ש"ח למ"ר, לעומת הקצאה של עובד ניקיון שתעלה 40-55 ש"ח לשעה ללא חומרים וציוד. ניקיון משרדים למשך פעמיים בשבוע יעלה 4,500-8,000 ש"ח בחודש, אך ניקיון של 5 פעמים בשבוע יעלה 8,000-15,000 ש"ח בחודש. ניקיון חדר מדרגות עד 4 קומות יעלה 80-100 ש"ח לחודש.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן