כמה עולה לשכור משרד?

לשכור משרד

האפשרות של השכרת משרד יכולה להתאים לעצמאיים, בעלי עסקים קטנים ובינוניים וחברות שמפעילות סניפים ברחבי הארץ. עלויות ההשכרה נקבעות על פי פרמטרים אחידים וטווח המחירים נע סביב כמה עשרות שקלים למ"ר. בד"כ משרדים רגילים יעלו פחות ממשרדים הממוקמים בתוך פארק תעשיה או עסקים.

השכרת משרד היא אחד השירותים הנפוצים בענף הנדל"ן. השכרה היא פתרון אידיאלי עבור עצמאיים שצריכים פתרון משרדי זמני, והיא מתאימה גם לבעלי עסקים קטנים ובינוניים. בעזרת שירותי השכרה ניתן להפעיל סניפים ברחבי הארץ ולהציע שירות ללקוחות של חברות גדולות ובינלאומיות. ההשכרה חוסכת בהוצאות בטווח הקצר והארוך והיא מספקת גם יתרונות של גמישות, דינאמיות ורמת גימור גבוהה. בנוסף ניתן להתאים את סוג הנדל"ן העסקי בו מעוניינים לצרכי העסק – ניתן לשכור מחסנים ומבני תעשיה אחרים – סטנדרטיים או לחילופין כאלו הממוקמים בתוך פארק תעשיה מוכר ובו שירותים וערך מוסף.

עלויות הנדל"ן מונעות מבעלי עסקים וחנויות את האפשרות של רכישת משרדים לצמיתות. השכרה עולה בקנה אחד עם צרכי המגזר העסקי והנדל"ן שלו, אך היא יכולה לסייע גם ללקוחות פרטיים. הוצאות על משרד שכור מוכרות מבחינת מס הכנסה וניתן לגלם אותן בחשבון השנתי. כדאי להשוות בין אפשרויות שונות של השכרת משרד ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות.

לשכור משרד

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה לשכור משרד:

  1. גודל – בתחום הנדל"ן יש יחס ישיר בין גודל הנכס במטרים לבין העלות החודשית. ככל שהשטח גדול יותר, המחיר למ"ר יורד אך העלות הכללית עולה. בעלי משרדים צריכים לחשוב היטב איזה גודל רצוי עבורם. רק כך הם יכולים לחסוך בהוצאות ולמנוע מצב של צפיפות עבור העובדים או קהל הלקוחות. כך למשל מבני תעשיה יהיו יקרים מאוד בהשוואה למחסנים או מבני לוגיסטיקה אחרים, ובוודאי שביחס למשרד – גם אם הוא יוקרתי.
  2. איזור – קיימים פערים של עשרות אחוזים בין עלויות השכרת משרד בצפון, במרכז ובדרום. יתרה על כך, פערים לא פחות גדולים גם קיימים בתוך משרדים באותה עיר. השכרת משרד בצפון תל אביב לדוגמא תעלה יותר מהשכרה של שטח דומה בדרום. האיזור הוא פקטור משמעותי בענף הנדל"ן ויש לבדוק אותו עוד לפני שחותמים על החוזה. בעת בחירת איזור מתייחסים בעיקר לקהל היעד, לצרכי העובדים ולשיקולים של עלות מול תועלת בטווח הקצר והארוך.
  3. רמת אבזור – משרדים להשכרה מגיעים ברמות שונות של אבזור. יש משרד עם אבזור בסיסי, ייצוגי או יוקרתי. משרד בסיסי יתאים למי שמציע שירותים ללא קבלת קהל, בעוד משרד ייצוגי יכול לסייע לחברות קטנות. משרד יוקרתי יתאים לאנשי מקצוע שצריכים להבטיח רושם ראשוני ברמה גבוהה. בנוסף, האבזור מגלם פערים בין משרדים עם ובלי מעלית.

טווח מחירים

השכרת משרד בתל אביב ברמה של אבזור בסיסי תעלה 30-50 ש"ח למ"ר, לעומת משרד ייצוגי שיעלה 40-60 ש"ח למ"ר ומשרד יוקרתי שיעלה 50-80 ש"ח למ"ר. לצורך השוואה, משרד ייצוג בקרית אריה בפתח תקווה יעלה 30-60 ש"ח למ"ר ומשרד בסיסי בהרצליה פיתוח יעלה 40-45 ש"ח למ"ר. משרד בחיפה בבניין ישן עם מעלית יעלה 40-50 ש"ח למ"ר ומשרד בבאר שבע יעלה 20-45 ש"ח למ"ר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן