כמה עולה לתקן מכבשים?

מכבשים

עלויות התיקון של ציוד תעשייתי מושפעות מפרמטרים כמו סוג המכונה, אופי הבעיה וזמינות חלקי החילוף. במאמר הבא נבין למה חשוב לפנות לאנשי מקצוע ברמה גבוהה ונציג את טווח המחירים המקובל בענף.

מפעלים שבהם נעשה שימוש בציוד תעשייתי זקוקים לשירות קבוע וצמוד של תיקונים, תחזוקה ושיפוץ. שירות מן הסוג הזה מונע עיכובים בעבודה והוא עשוי לחסוך בהוצאות מיותרות. השירות ניתן על ידי חברות מקצועיות בכל רחבי הארץ והוא מחייב מיומנות וניסיון. מעבר לשירותי תיקון, חברות גם מספקות שירותי עיבוד מתכות וציוד חלופי עבוד עיבוד שבבי ועיבוד פח.

העלות של תיקון מכבשים מיועדים למכונות עם מנגנון הפעלה הידראולי, פריקציוני או אימפקט. רוב התיקונים מתבצעים עם החלפת קאילים ותיקוני תפוחים, ברגים, סדן, מסילות והחלפת בוקסות ותיקוני הופים. סוג התיקון נבחר בהתאם לדרישות הלקוח ולאופי הבעיה. אפשר ליצור קשר עם נציגי החברות המספקות שירותי תיקונים ולקבל הצעה מסודרת, אך חשוב לא פחות להכיר את הפרמטרים שמשפיעים על המחיר הסופי.

פרמטרים שמשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה לתקן מכבשים:

א. סוג המכונה – יש הרבה סוגים של מכבשים וכל מכונה מחייבת שירות תיקונים שונה. המחיר עולה ככל שהתיקון הופך להיות מורכב, מסובך ורגיש יותר. אפשר לחסוך בהוצאות אם מרכזים את שירותי התיקונים תחת קורת גג אחת, אך חשוב גם להבין את ההשפעה של המכונה עצמה על ממוצע המחירים.

ב. אופי התקלה – לא כל תקלה דורשת מעורבות של אנשי מקצוע ויש תיקונים שמתבצעים במקום. אופי התקלה משפיע על המחיר ויכול להוריד או להעלות אותו בעשרות אחוזים. בתחום של ציוד תעשייתי יש מגוון רחב של בעיות. חלק מהתקלות באות לידי ביטוי בתיקון מכבשים בלבד, בעוד חלק אחר רלוונטי רק למכונות עיבוד שבבי, מכונות ריתוך, גיליוטינה וכדומה.

ג. זמינות חלקי החילוף – בעל חברה או מפעל שרוצה לקבל הצעת מחיר על תיקון מכונות צריך לבדוק מה זמינות חלקי החילוף. יש מקרים בהם ניתן להשיג את חלקי החילוף מהר יותר, אך בתמורה לתשלום סמלי. לחילופין, בבעיות נדירות אין ברירה אלא להשבית כליל את המכונה. זמינות חלקי החילוף משפיעה אם כן גם על עלות התיקון וגם על סך ההוצאות של הלקוח.

טווח מחירים

הוצאה של כמה אלפי שקלים נחשבת סטנדרטית עבור טיפול ברוב סוגי המכבשים. טיפול בתקלות במכונות עיבוד שבבי עשוי להיות יקר יותר, לעומת תיקון גיליוטינה שבו המחירים נעים סביב 700-1,200 ש"ח. בכל מקרה, טווח המחירים משוער בלבד והוא מחייב התייחסות לפרמטרים השונים המופיעים לעיל.

לסיכום, חברות שמציעות שירותים לציוד תעשייתי נעזרות במחירון המקובל בענף. המחירון מושפע משורה ארוכה של פרמטרים ובעיקר משאלות כמו מה סוג המכונה, אופי התקנה וזמינות החלקים.

 

מכבשים

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן