כמה עולה לתקן מכונות עיבוד שבבי?

תיקון מכונות עיבוד שבבי

חברות שעוסקות בתחום של שיפוץ ושיקום ציוד תעשייתי מציעות גם שירותי תיקונים עבור מכונות עיבוד שבבי. החברות גובות מחיר בהתאם לפרמטרים של סוג המכונה, סוג הבעיה ולוח הזמנים

מכונות עיבוד שבבי הן חלק מתהליך ייצור תעשייתי בו מסירים חומר מגוש של חומר גלם. המכונות משמשות ליצירת עצם כלשהו והן משולבות בענפי התעשייה הקלה והכבדה. בניגוד לעיבוד פלסטי שמטרתו הקניית צורה על ידי עיוות, בעיבוד מן הסוג הזה משתמשים בגוש חומר גלם שהוא מלכתחילה גדול דיו על מנת להכיל את המוצר הסופי. זו הסיבה לכך שבקטגוריית המכונות ניתן למנות מחרטות, כרסומות, מסורים, מקדחות ומשחזות.

בנוסף, בתהליך הסרת עודפי החומר משתמשים בכלים מיוחדים שדורשים תחזוקה תקופתית. חברות שעוסקות בתחום של שיפוץ ושיקום ציוד תעשייתי מציעות שירות ייחוד לתיקון רכיבים אלו והן קובעות את טווח המחירים על פי שורה ארוכה של פרמטרים.

פרמטרים המשפיעים על המחיר תיקון מכונות עיבוד שבבי

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה לתקן עיבוד שבבי:

א. סוג המכונה – אפשר לקבל הצעת מחיר קונקרטית על תיקון מכונות תעשייתיות רק אם יודעים באיזה סוג של מכונה מדובר. יש פערים של עשרות אחוזים בעלויות התיקון הממוצעות של מחרטות לעומת מקדחות, או של משחזות תעשייתיות לעומת מסורים ביתיים. ככל שהמכונה מורכבת, רגישה ומתקדמת יותר, כך יהיה צורך בטיפול יסודי ובהוצאה כספית גבוהה.

ב. סוג הבעיה – עוד פרמטר שעל פיו תקבע חברה שעוסקת בתחום השיפוץ והשיקום של ציוד תעשייתי את המחיר עבור הלקוח מתייחס לסוג הבעיה. בשלב הראשון הלקוח מתאם פגישת ייעוץ עם נציגי החברה ומציג את המכונה שאותה הוא רוצה לתקן. בשלב השני מתבקשים נציגי החברה לבדוק מקרוב את סוג הבעיה ואת הסיבות האפשריות. רק בהמשך ניתנת הצעת מחיר שמביאה לידי ביטוי את שעות העבודה הנדרשות, את היקף ההשקעה ואת הצורך ברכישת חלקי חילוף מתאימים.

ג. לוח זמנים – בתחום של שיפוץ ושיקום ציוד תעשייתי לא ניתן להתעכב. לקוח שרוצה להזמין שירותי עיבוד שבבי יהיה מוכן לשלם על כך הרבה כסף, בעיקר בשל החשיבות של המכונות. מנגד, חברות שמבצעות את התיקונים מנצלות את לוח הזמנים הצפוף על מנת לגבות תוספת מחיר. כדאי להביא בחשבון את השפעת לוח הזמנים על מחיר התיקון ולהשתמש בנתונים כדי להשוות בין שירותי חברות שונות.

טווח מחירים

שירותי תחזוקה למכונות עיבוד שבבי עולים 1,500-4,200 ש"ח עבור רוב סוגי המכונות. תיקון קל והחלפה של רכיבים יכולים לעלות 200-900 ש"ח בלבד, אך רוב השירותים ניתנים במחירים גבוהים יותר.

מחירי התיקון גבוהים יחסית בגלל המורכבות של שיטות עיבוד כמו חריטה, כרסום, קדיחה, ניסור ובירוק. בנוסף, יש משמעות לעבודה אינטנסיבית עם חומרים נפוצים כגון אלומיניום, פלדה, ארד וכמובן עץ.

 

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן