כמה עולה לתקן מלגזה?

מלגזה

המלגזות של העסק שלנו הן חלק בלתי נפרד מהעבודה היום יומית שלנו בעולם המודרני

קשה להעריך עד כמה משמעותי תפקידן של המלגזות בחיי היום יום בעולם המודרני, ובמיוחד בכל מה שנוגע לעולם התעשייתי והמסחרי. תהליכים רבים, שאלמלא המלגזות היו מסורבלים וקשים וכרוכים בעבודה פיזית מאומצת של כמות גדולה של פועלים, הופכים יעילים ופשוטים בהרבה בזכות הכלי הזה, שהוא אחד המשמעותיים בחברה שלנו מאז הומצא לפני כמאה שנים. מלגזה היא למעשה כלי רכב ממונע קטן יחסית, חשמלי או מונע בדלק, שתפקידו להרים משאות כבדים שמעבר ליכולת ההרמה של האדם בצורה איכותית, באמצעות שתי זרועות פלדה תחתיות וחזקות, ולשנע את המשקלים הללו ממקום למקום בעסק. כך למשל תהליכים שונים – החל בפריקה וטעינה, דרך ייעול פסי ייצור ועד ניהול מלאי במחסן – הופכים פשוטים באופן משמעותי, והכל בזכות עבודתן האיכותית של מלגזות. בהתחשב בחשיבותם של כלי העבודה הללו בחיי היום יום של העסק שלנו, חשוב לדעת גם לטפל בהן ולתחזק אותן באופן קבוע, ולתקן אותן כאשר ישנה תקלה כזו או אחרת. נבין בדיוק כמה עולים תיקונים שונים בתחום המלגזות.

כמה עולה לתקן מלגזה, במה המחיר תלוי, והאם יש מצב שבו עדיף לנו פשוט לקנות חדשה? 

מלגזה

  • כמה זה עולה ובמה זה תלוי? קשה לאפיין מחיר אחד ויחיד לשירות של תיקון מלגזה. הסיבה לכך היא פשוטה למדי – מלגזות הן כלי צמ"ה מורכבים ובעלי מערכות רבות שעובדות במקביל. בכל אחת מהמערכות הללו בנפרד ובכולן ביחד יכולה להיות תקלה, ותיקון של תקלה בכל מערכת הוא בעל תמחור נפרד. באופן כללי, תיקון תקלות במנגנוני ההרמה של מלגזות יכול לעלות לנו בין 500 ל-2,000 ₪ בהתאם לחומרת התקלה ואופייה. תקלות במנוע המלגזה תעלינה לנו בין 1,000 ל-3,000 ₪ לתיקון, בהתאם לסוג המנוע, כאשר מנועים חשמליים בדרך כלל פשוט יותר לתקן ואפילו להחליף על פני מנועי בנזין.
  • מתי כדאי לקנות חדש? אסור לפסול אפשרות שבה תיקון המלגזות יהיה יקר ומסובך עוד יותר מרכישה של מלגזות חדשות, אך חשוב בכל מקרה לבדוק אפשרויות של תיקון. אם אנחנו שמים לב לכך שההפרש בין תיקון התקלות המצטברות במלגזות שלנו לבין רכישה של חדשות הוא בטווח ה-1,000 ₪ ופחות, בהחלט שווה לשקול שדרוג של המלגזות בדגם חדש יותר, שמבטיח לנו שימוש יעיל לאורך זמן.

עבודת מלגזות איכותית היא תנאי בסיסי לעבודת עסקים רבים, ועל תקינותן אסור להתפשר

העסק שלנו לא יכול לתפקד באופן יעיל מבלי עבודה של מלגזה אחת לפחות, כאשר אנחנו נמצאים בתחום תעשייתי או מסחרי כזה או אחר. זו בדיוק הסיבה שבגללה אנחנו צריכים להשקיע ולבחור בשירות של תיקון מלגזות, ובמידת הצורך גם לדעת לקבל משירות זה שירות ברכישה של מלגזות חדשות ומתאימות עבור העסק שלנו.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן