מדפסת ביתיתכיום יש בשוק המדפסות אין ספור סוגים, דגמים ויצרנים שונים. כאשר אנו מחפשים מדפסת עלינו לברר תחילה, איזה מדפסת עדיפה לצרכים שלנו: מדפסת רגילה או משולבת, מדפסת דיו או לייזר, קצב ההדפסה של המדפסת, מחיר החומר שבעזרתו מדפיסים וכדומה. השאלה כמה עולה מדפסת תלוייה בגורמים אלה, ולמרות שמדפסות בסיסיות כיום די זולות, יש לבחון את הפרמטרים השונים, כדי להגיע למחיר האופטימאלי על פי הצרכים הספציפיים שלכם.

על מנת לדעת כמה עולה מדפסת יש להתייחס לפרמטרים הבאים כאשר בודקים מדפסות:

• סוג המדפסת
• נוחות השימוש במדפסת
• אחריות ותחזוקה של המדפסת
• סוג החומר המדפיס (דיו, לייזר)

סוגי מדפסות

כיום יש בשוק מגוון רחב של מדפסות המותאמות לצרכים שונים. עליכם לשאול את עצמכם מה הוא קצב ההדפסה שלכם והכמות הנחוצה. האם אתם מדפיסים בשחור לבן או זקוקים למדפסת צבע, האם אתם מסתפקים בהדפסה באיכות ממוצעת, או שדרושה לכם הדפסה איכותית במיוחד, וגם הגודל הפיזי של המדפסת קובע לפי המקום המוקצה לכך בחדר.

הסוגים העיקריים של מדפסות הם:

מדפסת הזרקת דיו – אלה מאד פופולאריות בבתים פרטיים, הן אמינות ומציעות אפשרות להדפסת צבע או שחור לבן באיכות טובה מאד.
מדפסות פוטו – אלה מדפסות חצי מקצועיות, המאפשרות הדפסות בגימור מט או מבריק. למדפסות אלה יש קורא כרטיסים דיגיטאליים שניתן להכניס למדפסת ולהדפיס ממנו ישירות.
מדפסת לייזר – כיום ניתן למצוא מדפסות לייזר ביתיות במחירים סבירים ונוחים. מדפסות אלה מהירות ומאד איכותיות, הן שקטות ומומלצות למי שמדפיס בקצב גדול, ולא זקוק לפלט צבעוני או להדפסה של תמונות מפורטות. מדפסות לייזר צבעוניות יקרות יותר, והן מומלצות יותר למשרדים.
מדפסת משולבת – מדפסות אלה (דיו או לייזר) יכולות להדפיס, לסרוק, לשלוח פקסים, לצלם מסמכים וכדומה. היתרון הוא שכל הפונקציות נמצאות במכשיר אחד, אך אלה נוטות להתקלקל בתדירות גבוהה יותר, דבר הגורם להשבתת כל המערכת.
מדפסת אלחוטית – משחררת אותנו מהכבלים המחברים בין המדפסת למחשב או לנייד וכדומה.

מחיר ואחריות

אז כמה עולה מדפסת? לאחר שתבררו אודות המדפסת המתאימה לצרכים שלכם, ותסגרו את כל הפינות תגלו שמחירי מדפסות הזרקת דיו רגילות נעות בין 150 ₪, ומגיעות ל 5000 ₪, ובמדפסות מקצועיות יכול המחיר להגיע לסכומים עוד יותר גדולים. אם אתם מחפשים מדפסת טובה ואיכותית לצרכים ביתיים תוכלו לרכוש אחת כזו בכמה מאות שקלים, ולקבל תמורה הולמת למחיר שתשלמו. מחירי מדפסות משולבות מתחילות ב 200 ₪, ומגיעות עד לעשרות אלפי שקלים בדגמים משרדיים משוכללים. מחירי מדפסות לייזר מתחילים ב 260 ₪ למדפסת ביתית, ויכולות להגיע עד 40,000 ₪ למדפסת לייזר משרדית משולבת.

בנוסף, יש לבדוק את האחריות הניתנת למדפסת. אחריות ניתנת לשנה עד שלוש שנים, ויש לבדוק מה מכסה האחריות, והאם היא כוללת שירות בבית הלקוח.

נכתב באדיבות חנות מחשבים – א.א. מחשבים

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן