כמה עולה מזגן VRF ?

111מערכת מיזוג אוויר VRF פועלת לפי עיקרון של שינוי נפח זרימת הקירור. השינוי מתבצע תודות למדחס מיוחד בשם אינוורטר, המשנה את תפוקתו באופן רציף ובהתאם לפקודות המאיידים. מערכת המיזוג הנה מודולארית והיא מאפשרת שימוש סימולטני במספר רב של יחידות איוד, המחוברות כולן ליחידת עיבוי אחת.

פרמטרים המשפיעים על המחיר:

יש מספר גורמים הקובעים כמה עולה מזגן VRF:

א. גודל היחידה ותפוקת קירור – ככל שיחידת המזגן גדולה יותר, כך עולה גם תפוקת הקירור והמחיר. רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שבוחרים יחידה ולוודא שמדובר על מערכת מיזוג אפקטיבית לפי צרכי הבית או החלל.

ב. יעילות אנרגטית – רף היעילות האנרגטית קובע את החיסכון בחשמל ובמשאבים. למרות שהעלות הראשונית של מערכות מיזוג בעלי יעילות אנרגטית מומלצת גבוהה יותר, היא משתלמת בטווח הארוך ולאור הוצאות החשמל.

ג. מורכבות ההתקנה – ההבדל העיקרי במחיר המזגן הוא בין התקנה בשטח המבנה, על גג בטון שטוח או על גג רעפים. התקנה מורכבת מייקרת את עלות המזגן ב-10%-15%. עם זאת, כל יחידות הפנים במזגנים אלו מחוברות למעבה על ידי צנרת גז ומפצלים המסופקים על ידי היצרן.

ד. דגם – יש דגמים יוקרתיים ודגמים רגילים של מערכות מיזוג VRF, מזגן עילי ומזגן מיני מרכזי. כל מערכות המיזוג בטכנולוגיית VRF פועלות על פי עיקרון דומה וההבדלים הם בצורת הדגם ובאופי ההתקנה.

יתרונות מזגן VRF :

א.      טמפרטורה אחידה ולא משתנה לעומת מזגנים רגילים.

ב.      פעולה שקטהייחודיות מערכת הקירור של מזגן VRF  מאפשרת פעולה שקטה.

ג.       עיצוב קטן מימדים שאינו בולט ומאפשר לשמור על הקו העיצובי של הבית.

ד.      יכולת תפוקה חזקה בימים בהם יש טמפרטורות קיצוניות למזגן VRF   לא יהיה כל קושי להתמודד עם הטמפרטורה.
 

טווח מחירים

מזגן VRF של 1 כ"ס ותפוקת קירור ממוצעת עולה 2,000-3,500 ש"ח, לעומת מזגן דומה של 2.5 כ"ס שיעלה 4,800-7,000 ש"ח או מזגן 5 כ"ס שעלותו 7,500-10,000 ש"ח. מנגד, טווח המחירים של מזגן מרכזי בטכנולוגיית VRF הוא 5,500-14,000 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן