כמה עולה מז"ח (מונע זרימה חוזרת)?

כמה עולה מז"ח?

מונע זרימה חוזרת - מה מחירו?אביזר מניעת זרימה חוזרת נקרא בעגה המקצועית "מז"ח". במקומות בהם הפרדה של מרווח אוויר אינה אפשרית לצורך מניעת זיהומים במים, יש לבצע את ההפרדה עם מתקן מן הסוג הזה. החובה על התקנת מז"ח (מונע זרימה חוזרת) חלה על עסקים, לולים ורפתות, מעבדות, משק חקלאי וחלק מהבתים הפרטיים והמשותפים.

מז"ח מונע חדירה של מים מזוהמים אל מי השתייה וחוסך פגיעות חמורות לצנרת, לבני אדם ולבעלי חיים. האביזר משפיע ישירות על איכות המים והוא מתאים גם למניעת נזקים כתוצאה משימוש במערכת להחדרת חומרי דשן והדברה, להחדרת חומרי דשן לגינון או לכל מטרה שונה מצריכה ביתית וסניטרית.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים הקובעים כמה עולה מז"ח (מונע זרימה חוזרת):

א סוג האביזר – יש סוגים שונים של אביזרים הקיימים בשוק למניעת זרימה חוזרת. האביזרים הנפוצים הם מונע זרימה חוזרת בעל איזור לחץ מופחת, שסתום חד כיווני כפול, שובר ריק טעון קפיץ ושובר ריק אטמוספירי. מז"ח הוא בעל הסיכויים הפחותים ביותר להתקלקל אולם עלותו הראשונית גבוהה בהשוואה לאלטרנטיבות.

ב. קוטר – קוטר המז"ח נמדד בצול. ככל שהיקף המז"ח גדול יותר, כך צפוי גם המחיר לעלות. הדבר החשוב הוא לבצע התאמה בין המז"ח לבין אופי הצנרת והשימוש. יש הבדל משמעותי בין מז"ח המיועד לבית פרטי לבין אביזר דומה במשק חקלאי, בארגון או במפעל.

ג. התקנה – עלות ההתקנה מתומחרת בנפרד מהרכיב עצמו. מומלץ לתאם רכישת מז"ח כולל התקנה ולברר על אחריות ושירות תיקונים.

טווח מחירים

העלות של מז"ח (מונע זרימה חוזרת) היא 500-2,000 ש"ח. ההתקנה לבדה עולה בערך 300 ש"ח והיא מתאימה לכל סוגי האביזרים. המחיר של מז"ח משתלם בטווח הקצר והארוך והוא אטרקטיבי בעיקר בשל יעילותו במניעת זיהום מי שתייה

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן