כמה עולה מחולל אדים?

מחולל אדים לסאונה רטובה

מחולל אדים הוא שמה של יחידה המורכבת בתקרת החדר או מתחת לאחד הספסלים בחדרי סאונה. אפשר להשתמש במחולל כדי להחדיר אדים באמצעות קיטור. מתוך יחידת המחולל יוצא צינור ואליו מתחבר רכיב הפולט את האדים לחלל החדר. באמצעות המחולל ניתן לבנות סאונה רטובה גם בבתים פרטיים. בניית חדר הסאונה מתבצעת על ידי קבלן ובהתאם להנחיות הניתנות על ידי ספק המחולל. התקנת המחולל תלויה בין היתר בשיפועי תקרת החדר, חיפוי קירות ותקרה והכנת מים, חשמל ואינסטלציה.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש כמה גורמים הקובעים כמה עולה מחולל אדים:

א. יצרן – יצרנים מובילים גובים מחיר גבוה בעשרות אחוזים עבור יחידות אדים ומחוללים. בבנייה של חדר סאונה רטובה יש לשים לב למוניטין של היצרן ולניסיון שלו. לרוב עדיף להשקיע עוד כמה מאות שקלים ברכישת מחולל המיוצר על ידי חברה מוכרת, מאשר להתפשר על איכות התוצאה והעמידות.

ב. נפח החדר – ככל שנפח החדר גדול יותר כך יש צורך במחולל אדים עוצמתי. נפח החדר משפיע גם על מחיר היחידה המתאימה וגם על עלות הבנייה. את נפח החדר כדאי לקבוע תוך התייעצות עם אנשי מקצוע.מחולל אדים לסאונה רטובה

ג. מפרט טכני – בסופו של דבר, האפקטיביות של המחולל וגם המחיר שלו תלויים במפרט הטכני. המפרט מפורסם על ידי היצרן והוא מופיע על גבי האריזה. במערכת ממוחשבת ניתן ליהנות לדוגמא מפנל שליטה מואר, רדיו FM, חיבור חיצוני לנגני 3MP, הגנה אוטומטית על עודף לחץ, ניקוז מים אוטומטי ועוד.

טווח מחירים

העלות הממוצעת של מחולל אדים היא 8,500-15,000 ש"ח. מכוני ספא ובתי מלון משקיעים במחוללים איכותיים ויוקרתיים, בעוד לקוחות פרטיים מחפשים בדרך כלל אחר מבצעים אטרקטיביים. מחולל תוצרת פינלנד עולה בערך 12,500 ש"ח, בעוד מחולל תוצרת ארה"ב עולה 11,000 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן