כמה עולה מטבח חדש?

מטבח חדש

כמה יעלה לנו לבנות מטבח חדש?

הגיע הזמן לבנות מטבח חדש בדירה שלכם. לפעמים כחלק ממעבר לדירה חדשה, ולעתים כחלק מתהליך של שיפוץ הדירה שלכם. המטבח החדש אמור לספק את כל הצרכים שלכם להכנת האוכל ואף להגשתו, והוא אחד מהאזורים החשובים ביותר בבית שלכם. עליכם להתכונן לכך מבחינה תקציבית, שכן מחירי המטבחים כיום אינם אחידים. מטבח חדש יכול לעלות לכם כ10 אלף ש"ח והוא יכול גם לעלות מעל 60 אלף ש"ח, טווח המחירים משתנה בהתאם לפונקציונאליות, חומרי הייצור וכן האפשרויות העומדות בפני הלקוח בנושא עיצוב מטבחים והתאמת הסגנון לשפת הבית. אז מה משפיע על מחיר המטבח?

 

כמה דברים שמשפיעים על מחירי המטבחים

  • איכות העץ – יש לזכור שחלק ניכר מהמגירות, הארונות והמדפים במטבח שלכם עשויים מעץ או מחיקויים של עץ. אין ספק שלאיכות של העץ יש השפעה על מחירו של המטבח. כך למשל, מי שבוחר מטבחים מעוצבים מעץ מלא, יוכל ליהנות ממראה יוצא דופן, וגם מעץ חזק שיוכל לשרת אות ושנים רבות קדימה. מצד שני, כמובן שהדבר יכול לייקר את המחיר של המטבחים, ועליכם לקחת זאת בחשבון כשאתם מתכננים את מטבח החלומות שלכם.
  • בהזמנה מקטלוג או מותאם אישית – השפע הנוספת על מחירי המטבחים, נוגעת כמובן לשאלה כיצד אתם מתכננים אותם. האם מדובר על מטבחים שמגיעים מתוך קטלגו אותם רק עושים בהם כמה התאמות שונות (למשל לצבע של השיש והארונות) – או שמדובר על מטבחים מעוצבים אישית שאתם בוחרים בהם כל פריט ופריט. אין ספק שמטבח מותאם אישית ומעוצב ברמה גבוהה, הוא יוקרתי יותר, ויכול להתאים יותר לצרכים שלנו. מהצד השני – המחיר של מטבח מקטלוג הוא נמוך יותר, וגם זה צריך להיכנס לשיקולי התקציב שלכם.
  • גודל המטבח – באופן טבעי, ככל שהמטבח עצמו הוא בחלל גדול יותר, כך הוא גם יהיה יקר יותר. עם זאת, לא מדובר במקרה הזה על גזירה משמיים. אל תשכחו שיש מטבחים גדולים שנמטבח חדשיתן גם לכנס אותם לשטח קטן יותר – וההפך גם נכון. לכן, על אף שנראה שלעתים לגודל יש השפעה מכרעת, כדאי לזכור שהוא לא בהכרח ההשפעה החשובה ביותר על מחירי המטבחים.
  • או במטבח – אחת התוספות המדהימות והיפות ביותר כיום למטבחים, הוא האי. האי עוזר גם לחסוך במקום, והוא גם מהווה משטח עם כמה שימושים שונים – להכנת אוכל, להגשתו, לאחסון מוצרים במטבח, ועוד. כיום רבים נהנים מתוספת האי למטבח, וזה מהווה נדבך חשוב בתכנון של מטבחים מעוצבים – אם כי זה כמובן גם משפיע על המחיר.

 

אז מה המסקנה?

כפי שאתם רואים, יש לא מעט פרמטרים שיכולים להשפיע על התקציב הכללי של המטבח החדש שאתם מעוניינים לקנות. אל תשכחו בנוסף כי ניתן כיום גם למצוא מבצעים שונים עבור מטבחים מעוצבים, וזה עוזר להוריד את המחיר – ובכל מקרה יש לכם כיום לא מעט שיקולים שיכולים להכריע את הבחירה לכאן או לכאן.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן