כמה עולה מטפלת לתינוק?

לא מעט הורים, מעוניינים להיעזר בשירותיה של מטפלת מקצועית, בכדי שזו תוכל לטפל בתינוק שלהם בשעות שהם בעבודה. כמובן שיש לזכור, שכאשר אתם מעסיקים מטפלת לתינוק, עליכם לשלם לה שכר חודשי קבוע. עם זאת, טווח השכר כיום הוא רחב מאד. המחירים הזולים יכולים להיות בטווח של 4,000-5,000 ש"ח למטפלת, ואילו במקרים יקרים יותר, המחיר יכול להגיע גם ל8,000 ש"ח. מאחר שמדובר כאן על טווח רחב למדי, חשוב מאד להבין, מהם הפרמטרים שיכולים להשפיע על המחיר הסופי שאתם תשלמו למטפלת. יש לא מעט פרמטרים, ומכאן גם, שפע של השפעות על המחיר.

בוחרים מטפלת לתינוק

כך תדעו להרכיב את השכר ההוגן

  • כמה ילדים? – קודם כל כמובן שצריך לזכור, שאם המטפלת מטפלת ביותר מילד אחד, השכר שלה יוקפץ באופן משמעותי. הדבר רלוונטי בשני מקרים: המקרה הראשון הוא כשיש לכם תאומים. אמנם המחיר לא יהיה גדול פי 2, אבל לרוב הוא יהיה גדול פי 1.5 לפחות מהטיפול בילד אחד, ולעתים גם גבוה מכך, ויש להיערך לכך בהתאם. המקרה השני הוא כאשר אתם תשכרו את המטפלת לטיפול בתינוק אך גם באחיו הגדול, שאפשר שהוא עדיין גדול יחסית. הורים רבים שאצלם ההפרש בין הילדים הוא פחות משנתיים, לעתים ימצאו בכך פתרון נוח יחסית.

 

  • היכן אתם גרים? – כמו בכל תחום, גם כשאתם בוחרים מטפלת לתינוק, יש הבדלים משמעותיים מאד בין המקומות בארץ. כך למשל, אם אתם גרים בתל אביב, רמת גן או גבעתיים לצורך הדוגמה – הרי שהמטפלות באזור גם דורשות שכר גבוה יותר – בהתאם ליוקר המחיה הכללית באזור, וציפיית השכר. לעומת זאת, באורי הפריפריה, המטפלות גם דורשות פחות בהתאם.

 

  • זמן העבודה – זה פרמטר עצום שיכול להשפיע על המחיר כלפי מעלה או כלפי מטה. יש הבדל משמעותי בין מטפלת לתינוק שתעזור לכם חמש שעות פעמיים בשבוע – לבין מטפלת שתהיה עם הילד שלכם במשך 8 שעות חמישה ימים בשבוע. ככל שהמטפלת תהיה יותר זמן, כך כמובן גם ציפיות השכר שלה יהיו בהתאם. הצד השני של המטבע הוא שלרוב אם המטפלת עובדת יותר זמן, סימן שאתם עובדים יותר, ולכן זה אמור להתאזן.

 

  • מרחק נסיעה – שימו לב כי במסגרת החוק, כשאתם שכורים מטפלת לתינוק עליכם גם לממן לה הוצאות נלוות הקשורות לעבודה שלה. מעבר לסוגי הביטוח שהם אחידים, יש שאלה הנוגעת למרחק הנסיעה. בין אם המטפלת משתמשת בתחבורה ציבורית או ברכב פרטי – זכותה להציג לכם קבלות ולבקש מכם כיסוי לעלויות בהתאם. כמובן שאם היא רחוקה יותר – ההוצאות יגדלו.

 

וכך אתם גם יכולים להשוות

מן הסתם, אתם תרצו להשוות בין מטפלות, בהתאם לשכר שהן דורשות, ובהשוואה כמובן בין שפע הדרישות והיכולות שלהן. כעת, אחרי שאתם מבינים מהם הפרמטרים, תוכלו לעשות את ההשוואה בצורה טובה יותר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן