כמה עולה מטפלת סיעודית?

שירותי סיעוד – שירותים הכרחיים לאוכלוסייה המבוגרת שלנו

תחום הסיעוד הוא תחום שיש בו צורך רב ומהותי במדינת ישראל כפי שאנו מכירים אותה כיום. תוחלת החיים במדינת ישראל היא מהגבוהות ביותר בעולם – בהתאם למדינה מערבית עם מערכת רפואה ציבורית מפותחת. אפילו במונחים של העולם המערבי, תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות ביותר בעולם – וככל שתוחלת החיים גבוהה כך גם אוכלוסיית הקשישים מתרחבת. אוכלוסיית הקשישים, מטבעה, היא במקרים רבים אוכלוסייה שדורשת טיפול והשגחה צמודים – והטיפול וההשגחה על הקשישים הם למעשה המקצוע שאנחנו מכנים סיעוד. שירותי סיעוד צריכים להיות שירותים איכותיים ומקצועיים, ומדובר במקצוע אקדמאי לכל דבר שנלמד באוניברסיטאות ובמכללות במסגרת של תואר ראשון. בנוסף, ישנו שוק רחב מאוד בארצנו של עובדי סיעוד זרים – כשגם אלה צריכים להיות אנשי מקצוע איכותיים ומוכחים בכדי לעסוק בתחום בארץ כעובדים זרים. כשאנחנו פונים לשירותי סיעוד עבור הקשיש שקרוב אלינו – בין אם מדובר בהורה או בקרוב משפחה אחר – אנחנו צריכים לוודא כי הוא מקבל את השירות האיכותי והמסור ביותר. עם זאת, בשביל שירות איכותי ומסור צריך לשלם – ובמקרים רבים צריך גם לשלם לא מעט כסף. אם אתה שואלים את עצמכם בדיוק כמה – נפרט כאן אופציות שונות של שירותי סיעוד ואת המחירים השונים שתידרשו לשלם על כל אופציה.

שירותי סיעוד

כמה נצטרך לשלם על שירותי סיעוד, וממה מחיר זה מושפע?

  • עובד זר – העסקה של עובד זר היא על הנייר זולה יותר מהעסקה של עובד ישראלי בעל הכשרה אקדמית. עם זאת, חשוב להכיר גם את ההוצאות הנלוות הכרוכות להעסקת עובד זר, ולא מדובר רק בהוצאות של משכורתו החודשית או היומית. תשלום אגרה לרשות ההגירה והאוכלוסין הוא על סך 310 ₪ בחודש. אגרה חד פעמית בכניסה לארץ היא על סך 180 ₪. ישנה גם תמיד עמלה לחברת כוח האדם המתווכת בינכם לבין העובד – עמלה שמוגבלת בחוק ל-2000 ₪. תשלומים נוספים הכרוכים בכך הם ביטוח רפואי (1.8$ ליום), ביטוח לאומי (2$ ממשכורת העובד) ודמי התקשרות של 70 ₪ חודשיים לחברת כוח האדם. סה"כ, לאחר חישוב של גמלת הסיעוד של הקשיש, ההוצאה החודשית תעמוד על סכום שינוע בין 1600-3500 ₪.
  • מטפל סיעודי ישראלי הוא הוצאה פשוטה יותר המחושבת לפי השכר הממוצע בשוק בתחום זה. שכר זה מחושב לפי שעה והוא נע בין 50-65 ₪ לשעה, לפני כל החישובים הכרוכים בהעסקתו.

בכל הנוגע לסיעוד – אסור לנו להתפשר על איכות הטיפול והשירות

יש דברים קטנים שאסור לנו להתפשר עליהם בחיינו. אחד מהם הוא הטיפול שאנחנו מעניקים לקשישים הקרובים אלינו – טיפול שצריך להיות המסור והאיכותי ביותר שביכולתנו לספק להם. כעת, כשאנחנו מבינים מה טווח המחירים הרלוונטי לשירותי הסיעוד השונים, נוכל לקבל את ההחלטה ולבחור באופציה האיכותית ביותר עבור האנשים היקרים לנו.

באדיבות עמותת "בבית" – שירותי סיעוד .

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן