כמה עולה מילוי גז במזגן?

מילוי גז במזגן

טכנאי המזגנים ינסה לאתר את התקלהבמדינת ישראל אין זה סוד כי אין בית, בית עסק או רכב אשר יכולים לשרוד את הקיץ ללא שימוש תכוף במזגנים מטבע הדברים. לצורך כך, נדרשת תחזוקה של המזגנים, כמו גם מילוי גז מעת לעת כמובן.

מילוי גז הוא השירות הנפוץ ביותר הנדרש עבור בעלי מזגנים מסוגים שונים. באופן עקרוני, גז במזגן אינו דורש מילוי כלל, היות והוא לא מתרוקן או מתפוגג. הוא אמור להספיק לכל אורך חייו של המזגן ולשרת את בעליו גם בעונת החורף.

הצורך בהזמנת טכנאי עבור מילוי גז במזגן מתעורר עקב תקלה כלשהי במזגן. מעבר לכך, במידה ויש דליפה, ייאלץ המתקין לאתר את מקורה ולאטום אותה. איתור מקור הנזילה מתבצע על ידי טכנאי מזגנים באמצעות גלאי אלקטרוני.

מרכיבים המשפיעים על המחיר

אלו המרכיבים העיקריים המשפיעים על המחיר של מילוי גז במזגן:

א. מיקום המזגן – ככל שהמזגן נמצא במיקום בעייתי יותר, כל הגישה אליו תהיה קשה ומחיר מילוי הגז יעלה. בנוסף, בעל המקצוע מגלם בהצעת המחיר סיכון הנלקח על ידו על מנת להגיע אל המזגן.

ב. כמות הגז – דליפה חמורה של גז תחייב מילוי נרחב שעלותו מאות שקלים ויותר. לעומת זאת, חוסר מינימאלי בגז יכול להסתיים בהוצאה סולידית.

ג. סוג הגז – רוב הלקוחות לא מודעים להבדלים בין סוגי גז. ההבדל העיקרי הוא בין מילוי גז המתאים למזגנים ישנים, לבין הגז המתאים למזגנים חדשים. היום דווקא הגז הישן יקר יותר היות והוא נדיר יחסית.

ד. פעולות נוספות – המחיר של מילוי גז במזגן אינו כולל תיקון, איתור ואיטום של מקור הדליפה.

טווח מחירים

בשורה התחתונה, טווח המחירים עבור מילוי גז במזגן עומד על 350-650 ש"ח. במזגנים ישנים ובעת דליפות גז משמעותיות עשוי המחיר לקפוץ לטווח של 800-1,000 ש"ח.

כפי שניתן לראות, פער המחירים מושפע מגורמים רבים שלא תמיד קשורים אל הטכנאי ואל המקצועיות שלו. ההמלצה העקרונית היא להזמין טכנאי אמין ולבצע השוואה לפני שמחליטים על ביצוע העבודה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן