כמה עולה מכון גמילה מסמים?

גמילה מסמים קשים וקלים

מכון גמילה מסמים מציע מגוון רחב של שירותים ומטופלים. נציגי המכון מוסמכים להנחות טיפול קבוצתי או אישי, טיפול באמנות, פסיכודרמה ועוד. אופי הטיפול הנבחר על ידי המכון מייצר הבדלים מסוימים בין אנשי המקצוע הפעילים בענף.

בנוסף, כדאי לפגוש רופא נרקולוג לפני שנרשמים למכון גמילה ולהתייעץ גם עם עובדת סוציאלית. בחלק מהמקרים ניתן לבצע בדיקת סמים כחלק מהייעוץ ולהחליט על מהלך הטיפול המתאים. במקרים מסוימים אי אפשר להתחיל לבצע את הבדיקה ללא ייעוץ מקיף וראשוני.

גמילה מסמים קשים וקלים

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה טיפול במכון גמילה מסמים:

א. רישיון משרד הבריאות – לא כל מכון גמילה מחזיק ברישיון של משרד הבריאות והרווחה. רישיון מוסד משולב למשל מאפשר למכון לקיים את כל שלבי תהליך ההחלמה, לרבות טיפול תרופתי ופסיכו-סוציאלי. הוא מחייב הקצאת כמות גדולה יותר של אנשי מקצוע ולכן המחיר עולה בהתאם.

ב. מתקנים ותכנית גמילה – תכנית הגמילה משפיעה ישירות על עלות השהות במכון. לנתונים האלה יש להוסיף את התנאים במכון, כמו לדוגמא האבזור והריהוט של החדרים, סוגי מתקני הספא וחדרי הכושר, גודל הגינה וכן הלאה. ככל שהמתקנים במכון מגוונים ויקרים יותר, כך צפוי גם המחיר של הטיפול לעלות.

ג. משך הטיפול – טיפול סטנדרטי אמור להימשך חודש. במקרים מסוימים יש טיפולים קצרים וארוכים יותר, שנמשכים לפי המלצות של רופאים ואנשי מקצוע. המלצה על משך הטיפול חשובה כי היא מאפשרת לנגמל להיערך מבחינת מחיר ותקציב. מצד שני, לא תמיד אפשר לדעת האם תקופת הטיפול המקורית אכן תספיק.

ד. טיפול פרטי או ציבורי – בטיפול פרטי העלות משתנה לפי הסביבה הטיפולית, ההכשרות ותחומי ההתמחות של המטפל. לעומת זאת, הטיפול הציבורי זול יותר והוא ניתן במסגרת עמותות או ביחידה לטיפול בהתמכרויות שנמצאת במסגרת המחלקה לשירותים חברתיים ביישוב המגורים או באזור.

טווח מחירים

גמילה מסמים במכון אקסקלוסיבי תעלה 20,000-40,000 ש"ח, לעומת מחיר ממוצע של 10,000 ש"ח במכון רגיל. הטיפול במכון הציבורי כרוך בהוצאה של כמה מאות ואלפי שקלים בלבד על תרופות.

קראו עוד על גמילה מסמים קלים וקשים, וגמילה מהתמכרויות שונות באתר של "רטורנו"

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן