כמה עולה מכונת כביסה איכותית?

מכונת כביסה

מכונת כביסהבימינו מכונת כביסה היא מוצר בסיסי למדי, שנמצא כמעט בכל בית, בין השאר בזכות העובדה שניתן להשיג מכונות כביסה גם בעלות סבירה מאוד של כ- 1,500 עד 2,000 ש"ח.

אולם מי שחשקה נפשו בדגם איכותי – וכדאי לזכור: אם עבור מוצרים מסוימים רכישת דגמים איכותיים או יוקרתיים היא במקרים רבים תוצאה של רצון לנקר עיניים, והפער בתועלת לא בהכרח מצדיק את ההבדל מבחינת העלות, הרי שכשמדובר במכונות כביסה לאיכות גבוהה יותר יש תועלת רבה יותר, ולפעמים אפילו במידה ניכרת – כבר ימצא עצמו מתלבט מול שלל אפשרויות ובעיקר מול מנעד מחירים רחב מאוד, החל מכ- 2,500 ש"ח וכלה בדגמים שמחירם חוצה את קו ה- 6,000 ש"ח.

אילו מאפיינים משפיעים על מחירה של מכונת כביסה?

על מחירה של מכונת כביסה איכותית משפיעים מספר פרמטרים, וכדאי לבחון טוב טוב כל אחד מהם כדי להחליט עד כמה הוא חיוני עבורכם, והאם אכן משתלם לכם לשלם יותר עבור אותו מאפיין.

1. גודל – באופן טבעי ככל שהקיבולת של מכונת הכביסה גדולה יותר, כך צומח גם מחירה. בהתאם מכונות כביסה שמסוגלות בכל פעם לכבס 5-6 ק"ג בגדים, כולל האיכותיות שבהן, יהיו זולות משמעותית מדגמים שהקיבולת שלהם היא 8-9 ק"ג ואילו אלה יהיו זולות יותר ממכונות הענק שכן בימינו ישנן מכונות כביסה שקיבולתן 10, 11 ואפילו 12 ק"ג. אם כמות הכביסה המצטברת אצלכם גבוהה מאוד, אין טעם כמובן לרכוש דגמים קטנים, אולם רווק שזקוק למכונת כביסה איכותית בהחלט יכול להסתפק גם במכונות שקיבולתן 6 או 7 ק"ג.

2. מותג – בדומה למוצרים רבים, ובפרט בשוק מוצרי החשמל, ככל שהמותג העומד מאחורי מכונת הכביסה יוקרתי יותר ובעל שם טוב יותר, כך מאמיר מחירה. יחד עם זאת כדאי לדעת שברוב המקרים מותג חזק פירושו גם מכונת כביסה אמינה וטובה יותר, ובפרט כזו שתשרת אתכם נאמנה שנים רבות, כך שבמקרים אלה דווקא כדאי כן להשקיע קצת יותר ולרכוש מותג ידוע (דוגמת בוש, LG, בלומברג, ווירלפול או סימנס).

3. דירוג אנרגטי – פרמטר רב חשיבות בימינו, לאור המודעות ההולכת וגוברת לחשיבותה של השמירה על איכות הסביבה ועל משאביו הלא אינסופיים של כדור הארץ. מכונות כביסה בעלות לחצני חצי משקל, למשל, או תוכניות אחרות המאפשרות חיסכון במים ובחשמל, וכמובן כאלה בעלות דירוג A הן יקרות יותר – אולם גם מבטיחות חשבונות מים וחשמל צנועים יותר (כך שבסופו של דבר מדובר ברכישה שהיא לא בהכרח יקרה יותר ביחס למכונת כביסה זולה אך לא יעילה אנרגטית) וגם מאפשרת לכם לתרום את חלקכם הצנועה לשמירה על העולם בו אנחנו חיים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן